Valmet når toppresultat i försäljning av Defibrator-system till fiberboardlinjer i Kina

Valmet Corporations fackpressmeddelande den 17 december, 2014 kl. 12:00 EET (Översättning)

Valmet har under 2014 ökat sin marknadsandel i Kina vad gäller Defibrator-system till fiberboardlinjer. Med ett totalt ordervärde på ca 12 miljoner euro är Valmet nu den ledande leverantören av Defibrator-system i landet.

“Vårt mål har varit att bli den ledande leverantören av Defibrator-system i Kina i slutet av 2014 och nu har vi en andel på ca 60% av marknaden. Vi är verkligen mycket nöjda med vad vi har åstadkommit under det här året”, säger Aki Niemi, Area President, Kina, Valmet.

Erhållna order är en blandning av uppgraderingar och nya maskiner och har kommit både från gamla och nya kunder till Valmet. Stora ansträngningar har lagts på att utveckla produktionsprocesser och maskiner för att förbättra processresultat, med särskilt fokus på energibesparingar och miljöfaktorer.

“Det pågår ett utvecklingsprojekt och vi kommer mycket snart att introducera ett nytt och ytterligare förbättrat system på marknaden. Vi är tacksamma för alla de order vi har anförtrotts och kommer att fortsätta förbättra vår teknik för att möta även framtida krav,” säger Yutong Feng, Vice President of Pulp and Energy Business Line, Valmet i Kina.

“Men vi är inte bara ute efter försäljning, vi söker en livslång relation med våra kunder där vi kan utvecklas och växa tillsammans. Detta är början på vår resa”, fortsätter Feng.

Information om Valmets Defibrator-system

Defibrator-systemet är en viktig del i en fiberboardlinje. Valmets defibratorer är kända för sin pålitlighet och tillhandahåller högkvalitativt homogent fibermaterial. Materialet från Valmets system har ett minimum av spet och lågt finmaterialinnehåll, vilket är en förutsättning för framgångsrik fiberboardproduktion.

Ett nyligen igångkört Defibrator-system hos Gaocheng Xinxin Wood Co., Ltd

VALMET CORPORATION

Mer information, vänligen kontakta:
Jansen Shang, Senior Sales Manager, Pulp and Energy Business Line, Kina, Valmet tel. +86 138 0123 1944

Leif Sundberg, Sales Manager, Pulp and Energy Business Line, Valmet tel. +46 70 606 55 47

Valmet Corporation är en ledande global utvecklare och leverantör av service och teknik inom massa-, pappers- och energiindustrin. Våra 11 000 medarbetare världen över arbetar nära kunderna för att förbättra deras resultat – varje dag.

Valmets service inkluderar allt från outsourcing av underhåll till reservdelar och förbättringar av fabriker och anläggningar. Vårt starka teknikutbud omfattar såväl hela massafabriker och produktionslinjer för tissue, kartong och papper, som kraftverk för produktion av bioenergi.

Företaget har en industrihistoria som sträcker sig över 200 år och nyskapades då verksamheten för massa, papper och energi blev ett eget företag vid delningen av Metsokoncernen i december 2013. Valmets nettoomsättning för 2013 var cirka 2,6 miljarder euro. Valmets mål är att ge sina kunder väldens bästa service.

Valmets huvudkontor ligger i Esbo i Finland och företagets aktier är noterade på NASDAQ OMX Helsingforsbörsen.
Mer information finns på www.valmet.com och www.twitter.com/valmetglobal