Valmet toimittaa kartonkikoneuudistuksen ITC Limitedille Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 27.6.2019 klo 14:00

Valmet toimittaa ITC Limitedille kartonkikoneuudistuksen Bhadrachalamin tehtaalle Intiaan. Nykyisin taivekartonkia tuottavan PM 7 -koneen uudelleenrakentaminen on suunniteltu lisäämään merkittävästi tuotantokapasiteettia ja tuomaan uusia laatuominaisuuksia lopputuotteelle. Uudelleenrakennetun koneen käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2020 jälkipuoliskolle.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämänkaltaisen tilauksen arvo on tyypillisesti noin 10-15 miljoonaa euroa.

"Tavoitteemme tällä uudistuksella on päivittää kone uusimmalla tekniikalla, parantaa koneen suorituskykyä ja varmistaa kilpailukykymme markkinoilla", sanoo Sanjay Singh, ITC PSPD & Memberin, CMC:n, ITC Limitedin divisioonajohtaja.

"Valmetin ITC:lle toimittama ja päällystettyä kartonkia valmistava PM1A-kone otettiin käyttöön menestyksekkäästi kesäkuussa 2018. Asiakkaan tyytyväisyys Valmetin korkean suorituskyvyn teknologiaan ja projektien toteutukseen auttoi meitä varmistamaan tämän uudistustilauksen. Uudistuksen haastaviin tavoitteisiin vastattiin oikealla yhdistelmällä teknologia- ja prosessitukea Valmet Performance Centerin -asiantuntijatuen kautta," sanoo Varun Jain, Intian aluejohtaja Valmetilta.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy uusi OptiFlo Foudrinier -perälaatikko, OptiCalender Compact -kovanippikalanteri, OptiCoat Roll -päällystysasema, OptiDry Coat -ilmakuivaimet, ensiörullauslaitteellinen OptiReel Primary -rullain sekä viira-, puristin- ja kuivatusosien uudistukset. Kovanippikalanterin Valmet IQ -induktioprofiloija parantaa kaliiperia antaen paremman pohjan päällystykselle, mikä puolestaan tuo korkeampaa laatua.

Toimitukseen sisältyy myös Valmet DNA -koneenohjausjärjestelmä ja Valmet Performance Center (VPC) -etäasiantuntijatukea tarvittaessa. Asiantuntijatukea voidaan käyttää mihin tahansa sopimuskauden aikaisen prosessiin tai automaatioon liittyvän ongelman ratkaisemiseen.

Viiraosaltaan 3 600 mm leveä kartonkikone valmistaa korkealaatuista taivekartonkia (FBB) ja uudistuksen jälkeen myös valkaistua sellukartonkia (SBS) neliömassa-alueella 200-450 g/m2. Uusien osien suunnittelunopeus on 600 m/min.

Tietoja asiakkaasta ITC Limited

ITC Limited on intialainen monikansallinen yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Kolkatassa, Länsi-Bengalissa. ITC:n Paperboards and Specialty Papers -divisioona on Intian suurin paperi- ja kartonkiyhtiö, joka valmistaa pakkaus- ja grafiikkakartonkeja sekä laajaa valikoimaa erikoispapereita ja kartonkeja.

Varun Jain, johtaja, Intian alue, Valmet, puh. +91 96548 13696
Petri Paukkunen, johtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Valmet, puh. 040 744 8182

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.