Valmet toimittaa Ahlstrom-Munksjön Kentuckyn tehtaan uuden lasikuituhuopalinjan automaatioratkaisun

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 21.3.2022 klo 11.00

Ahlstrom-Munksjö ja Valmet lisäävät yhteistyötään Pohjois-Amerikassa lasikuituhuopalinjalle Kentuckyn Madisonvilleen ostettavan Valmetin automaatioratkaisun myötä. Tilaukseen kuuluu automaatiojärjestelmä (Valmet DNA DCS) viimeisintä teknologiaa edustavalla käyttöliittymällä, laadunhallintajärjestelmä (Valmet IQ Quality Control System) ja vianilmaisujärjestelmä (Valmet IQ Web Inspection System). Täysin integroidun automaatioratkaisun avulla Ahlstrom-Munksjö varmistaa tehokkaan tuotannon ja optimaalisen laadun läpi koko prosessin.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus tapahtuu keväällä 2023.

"Täydellinen paketti, jossa on automaatio-, laadunhallinta- ja vianilmaisujärjestelmä, oli ratkaisevaa oikean toimittajan valinnassa. Valmetin automaatioratkaisu tunnetaan hyvin sellu- ja paperiteollisuudessa, ja koko prosessin kattava integroitu ratkaisu oli meille valinnan kannalta tärkeä kriteeri. Yhdysvalloissa käytämme jo ennestään Taylorvillen tehtaalla Valmetin automaatio- ja laadunhallintajärjestelmää, ja jatkamme mielellämme yhtiöidemme välistä hyvää yhteistyötä", sanoo Ahlstrom-Munksjön suunnittelu- ja teknologiajohtaja Juhani Piispa.

"Tämä on hieno tilaisuus jatkaa yhteistyötämme Ahlstrom-Munksjön kanssa. Olemme onnistuneet hyvin useissa automaatiojärjestelmäasennuksissa heidän sellu- ja paperitehtaallaan Wisconsinin Kaukaunassa sekä automaatio- ja laadunhallintajärjestelmäasennuksissa Illinoisin Taylorvillessä, ja nyt jatkamme yhteistyötä toimittamalla täydellisen automaatiopaketin Madisonvillen uudelle lasikuituhuopalinjalle. Integroitu ratkaisumme nopeuttaa myös Ahlstrom-Munksjön tiimin koulutusta, koska heidän ei tarvitse opetella useampaa erilaista ja erillistä ratkaisua", sanoo Tim Betteridge, Valmetin Pohjois-Amerikan automaatioliiketoiminnan johtaja.

Toimitus sisältää myös Valmet DNA -automaatiojärjestelmän uuden, verkkopohjaisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa reaaliaikaisen suorituskyvyn optimoinnin ja yhteistyön eri käyttäjäryhmien välillä sijainnista riippumatta.

Tietoa asiakkaasta Ahlstrom-Munksjö
Ahlstrom-Munksjö on maailmanlaajuisesti johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tuottaa asiakkailleen innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Yhtiön missio on laajentaa kuitupohjaisten ratkaisujen roolia vastuullisessa arjessa. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, ruoka- ja juomateollisuuden materiaalit, koristepaperit, hiomatuotteiden ja teippien pohjapaperit, sähkötekninen paperi, lasikuitumateriaalit, terveydenhuollon kuitumateriaalit, diagnostiikka ja energian varastointiratkaisut sekä joukko erikoispapereita teollisuus- ja kuluttajakäyttöön. Ahlstrom-Munksjön liikevaihto on noin 3,1 miljardia euroa, ja sillä on noin 8 000 työntekijää. Lue lisää: www.ahlstrom-munksjo.com.

Tim Betteridge, johtaja, automaatio, Pohjois-Amerikka, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +1 770 330 2665

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal