Valmet laajentaa kuituanalyysia automaattiseen massan laadun ennustamiseen

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.4.2022 klo 11.00

Valmet on lanseerannut uuden lisävaihtoehdon sekä uusille että nykyisille Valmet Fiber Image Analyzer -kuituanalysaattorin käyttäjille. Uusi Option C -ominaisuus auttaa sellu- ja paperitehtaita hahmottamaan raaka-aineidensa todellisen potentiaalin laskemalla ja näyttämällä korrelaatioita mitatuista kuituominaisuuksista ja niiden vaikutuksista lopputuotteeseen.

Analysaattori voi ennustaa useita massan laatuparametreja, kuten vetolujuutta, repäisylujuutta, puhkaisulujuutta, puristuslujuutta (SCT), huokoisuutta tai pehmeyttä, ja tulokset ovat täysin muokattavissa asiakastarpeiden mukaan. Lisätietoliikenneprotokollat mahdollistavat helpomman integroinnin tehdasjärjestelmiin, mikä tarjoaa käyttäjille nopean näkymän massan ja prosessien muutosten vaikutuksiin. Tämä mahdollistaa raaka-aineiden optimaalisen käytön ja paremman laadun.

Alan johtava kuituanalyysi uusilla ominaisuuksilla

”Useat käyttäjät tuntevat Valmet Fiber Image Analyzerin jo alan johtavana kuituanalysaattorina ja näemme Option C -ominaisuuden lisäyksen merkittävänä askeleena eteenpäin laboratorioautomaatiossa. Se tarjoaa uuden työkalun massankäsittelyn päivittäiseen hallintaan ja tukee tehokkuuden ja laadun parantamiseen tähtäävää prosessi- ja tuotekehitystoimintaa”, sanoo Tommi Niskanen, tuotepäällikkö, Valmet.

Valmetin kuituanalysaattori on tarkoitettu rutiinikäyttöön sellu- ja paperitehtaiden laboratorioissa sekä laboratoriotutkimukseen. Se tarjoaa laajan valikoiman automaattisia kuitumittauksia neitsyt-, kierrätys- ja synteettisille kuiduille sekä muille kuiduille kuten puuvillalle, hampulle, juutille ja pellavalle. Option C -ominaisuus sisältää Windows-pohjaisen Valmet Data Modeler -mallinnusohjelman, mallien integroinnin analysaattoriin sekä tiedonsiirto-ominaisuudet.

Tommi Niskanen, tuotepäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 075 8915

Lue lisää (englanniksi): www.valmet.com/fiber-image-analyzer

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fiTwitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |