Valmet aloittaa osakkeiden takaisinosto-ohjelman osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä varten

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 12. helmikuuta 2024 klo 9.30

Valmet tiedotti 20. joulukuuta 2023, että Valmetin hallitus on päättänyt käyttää 22. maaliskuuta 2023 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta ostaa yhtiön omia osakkeita. Valtuutuksen nojalla hallitus on päättänyt aloittaa määräaikaisen osakkeiden takaisinosto-ohjelman, jonka tarkoituksena on hankkia yhtiön omia osakkeita kattamaan osan pitkän aikavälin osakepohjaisista kannustinjärjestelmistä ja ehdollisesta osakepalkkio-ohjelmasta aiheutuvista velvoitteista.

Osakkeiden hankinta aloitetaan tänään, 12. helmikuuta 2024, ja lopetetaan viimeistään 1. maaliskuuta 2024. Hankittava määrä on enintään 100 000 osaketta. Osakkeet hankitaan markkinahintaan julkisessa kaupankäynnissa Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Ennen hankintoja Valmet omistaa yhteensä 368 500 omaa osaketta, joka vastaa noin 0,2 prosenttia Valmetin kaikkien osakkeiden lukumäärästä.

Lisätietoja antaa:

Reetta Antila, rahoitusjohtaja, Valmet, puh. 050 599 3114

Pekka Rouhiainen, sijoittajasuhdejohtaja, Valmet, puh. 010 672 0020

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |