Valmet toimittaa suuren kapasiteetin pituusleikkurin Gascogne Papierille Ranskaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.7.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa uuden suuren kapasiteetin pituusleikkurin Gascogne Papierille Ranskaan. Leikkuri toimitetaan paperikone PM 7:ään yhtiön Mimizanin tehtaalle. Kone on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2025.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Tämä pituusleikkuri on avaintekijä tulevaisuuden papereidemme huippulaadussa, mikä vahvistaa Gascogne Papierin asemaa maailman johtavana voimapaperin tuottajana", sanoo Régis Laffont, Gascogne Papierin teollisuusjohtaja.

”Täyttääkseen korkeat kapasiteetti- ja laatutavoitteensa asiakas etsi valmistajaa, joka pystyy toimittamaan korkealaatuisen pituusleikkurin. Ratkaisumme ja asiantuntemuksemme vakuuttivat heidät ja vahvistivat, että olemme pituusleikkuriteknologian edelläkävijä”, sanoo Valmetin EMEA-alueen tehdasmyyntipäällikkö Yannick Duperrier.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen kuuluu suurikapasiteettinen OptiWin two-drum compact -pituusleikkuri, jolla on laaja tuotantoalue leveydeltään ja halkaisijaltaan erilaisilla asiakasrullilla. Pituusleikkuri on keskeinen ratkaisu korkealaatuiseen useiden asiakasrullien samanaikaiseen leikkaukseen ja varustettu proaktiivisella kaksoislevityksellä.

Pituusleikkurissa on myös automaattinen puskusaumain asiakkaan korkean kapasiteetin tavoitteiden saavuttamiseksi. Lisäksi toimitukseen kuuluvat laaja työmaapalvelu helpottamaan projektinhallintaa, kunnossapidon avaintiedot, Slitter Management Program, varaosapaketti sekä Valmet Industrial Internet -ratkaisuja, kuten Valmet Winder Diagnostics.

PM 7 valmistaa MG- ja säkkipaperilajeja. Uusi pituusleikkuri käsittelee konerullia, joiden leveys on 6 870 mm ja halkaisija 3 200 mm. Paperikoneen suunnittelunopeus on 1 300 m/min ja päivittäinen suunnittelukapasiteetti 450 tonnia.

Tietoa asiakkaasta

Gascogne Papier on yksi Groupe Gascognen neljästä liiketoiminnasta. Gascogne perustettiin vuonna 1925 Landesin alueella Lounais-Ranskassa. Gascogne Papier tarjoaa laajan valikoiman teknisiä ja innovatiivisia papereita pakkaus- ja teollisuuskäyttöön. Gascogne Papier on johtava valkaisemattoman voimapaperin valmistaja. Heidän Ranskan Mimizanissa sijaitseva integroitu sellu- ja paperitehtaansa tuottaa 150 000 tonnia vuodessa neljällä paperikoneella ja yhdellä päällystyskoneella.

Kari Räisänen, myyntijohtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 518 0567
Esa Ananin, myyntipäällikkö, Kartonki- ja paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 046 923 3643

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |