Valmet toimittaa soodakattilauusinnan Mufindi Paper Mills -yhtiölle Tansaniaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 30.6.2022 klo 11.00

Mufindi Paper Mills on tilannut Valmetilta soodakattilan uusinnan ja teknologiapäivityksen tehtaalleen Mgololoon, Tansaniaan. Uusinnalla on merkittävä vaikutus alun perin 1980-luvulla käyttöön otetun soodakattilan toimintaan ja kapasiteettiin.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2022 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Projekti kestää noin vuoden. Asennukset on suunniteltu elokuulle 2023.

Ennen Mufindi Paper Millsin investointipäätöstä Valmet suoritti perusteellisen kattilatarkastuksen ja esisuunnittelun määrittääkseen soodakattilauusinnan laajuuden ja kiireellisyyden.

”Tampellan valmistama soodakattila on peräisin vuodelta 1985, ja nyt tehtävä kattava uusinta on välttämätön sen elinkaaren pidentämiseksi. Tavoitteenamme on palauttaa kattilan alkuperäinen suorituskyky ja samalla valmistautua kapasiteetin lisäämiseen lähivuosina. Projektin ansiosta yhteistyömme Mufindi Paper Millsin kanssa jälleen tiivistyy, mistä olemme luonnollisesti innoissamme”, sanoo Marko Nokkala, vanhempi myyntipäällikkö, energian myynti- ja palvelutoiminnot, SEMEA, Valmet.

Mufindi Paper Millsin projekti on Valmetin merkittävin laiteuusinta alueella yli 20 vuoteen.

Toimituksen tekniset tiedot

Toimitus sisältää kattilan painerungon pääkomponentit, kuten tulistimen ja tulipesän alaosan uusinnan, päähöyryputkiston ja uuden sularännijärjestelmän. Toimitukseen kuuluvat myös tärkeimmät lisälaitteet, kuten polttimet, nuohoimet ja pumput sekä kattava varaosapaketti.

Tietoa asiakkaasta Mufindi Paper Mills

Mufindi Paper Mills on integroitu sellu- ja paperitehdas Mgololossa, Tansaniassa. Se tuottaa kraftlineria ja säkkipaperia pääasiassa Afrikan markkinoille.

Marko Nokkala, vanhempi myyntipäällikkö, energian myynti- ja palvelutoiminnot, SEMEA (Etelä-Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka), Valmet, puh. +27 664705265

Pasi Lestelin, johtaja, energia-, talteenotto- ja ympäristöpalvelut, SEMEA, Valmet, puh. +34 914841229

Lue lisää Valmetin palveluista (englanniksi)

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |