Muutoksia Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 8.9.2022 klo 15.30

Sami Riekkola (DI) on nimitetty Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan johtajaksi 1.10.2022 alkaen. Sami Riekkola työskentelee tällä hetkellä Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan johtajana. Uudessa tehtävässään hän jatkaa Valmetin johtoryhmän jäsenenä ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan nykyinen johtaja Bertel Karlstedt siirtyy johtamaan Sellu ja energia -liiketoimintalinjan meneillään olevia laajoja asiakastoimitusprojekteja pitkäjänteisiä asiakassuhteita tukien. Hän raportoi uudessa roolissaan Sami Riekkolalle.

Sami Riekkola aloitti uransa Valmetissa vuonna 1998. Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan johtajana ja Valmetin johtoryhmän jäsenenä hän on toiminut vuodesta 2018 alkaen. Tätä ennen hän työskenteli automaatioliiketoimintaan liittyvissä tehtävissä Euroopassa ja Aasiassa.

”Tässä vaiheessa Sellu ja energia -liiketoimintamme kehitystä näimme yhdessä tarpeen vastuiden muuttamiseen ja roolien uudistamiseen. Sami Riekkola on johtanut Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjaa menestyksekkäästi vuodesta 2018. Sami on vahvasti asiakassuuntautunut, hänellä on syvällinen liiketoimintaosaaminen ja hän on osoittanut kykynsä parantaa johdonmukaisesti liiketoimintaa, myyntiä ja kannattavuutta. Tämä antaa hyvät lähtökohdat uudistaa ja kehittää Sellu ja energia -liiketoimintaamme ja sen kilpailukykyä globaaleilla markkinoilla. Kiitän Bertel Karlstedtia hänen pitkäaikaisesta ja sitoutuneesta työstään liiketoimintalinjan johtajana ja johtoryhmämme jäsenenä. Uudessa roolissaan Bertel jatkaa Sellu ja energia -liiketoimintalinjan tukemista tärkeissä hankkeissamme ja asiakassuhteissamme”, toteaa toimitusjohtaja Pasi Laine.

Sami Riekkolan seuraajan rekrytointi Valmetin Automaatiojärjestelmät -liiketoimintalinjan johtajaksi aloitetaan pian.

Pasi Laine, toimitusjohtaja, Valmet, puh. 010 672 0001
Anu Salonsaari-Posti, viestintä- ja markkinointijohtaja, Valmet, puh. 050 453 4262

Sami Riekkolan CV

Sami Riekkola on nimitetty Valmetin Sellu ja energia -liiketoimintalinjan johtajaksi 1.10.2022 alkaen. Tällä hetkellä hän työskentelee Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan johtajana (vuodesta 2018). Aiemmin Riekkola on työskennellyt erilaisissa automaatiotehtävissä Valmetissa ja Metsossa: Johtaja, Energia ja Prosessijärjestelmät, Valmet (2018), Johtaja, Automaatioliiketoiminta, Keski- ja eteläinen EMEA-alue, Valmet (2015-2018), Johtaja, automaation myynti, Keskinen Itä-Eurooppa, Metso (2013-2015), Johtaja, Konenäkö-tuoteryhmä, Metso (2010-2013), Suunnittelupäällikkö, automaatioprojektit, Metso (2006-2010), Tuotepäällikkö, Profilers & Quality Management Systems, Metso (2004-2006), Vanhempi asiakaspalveluinsinööri, Metso (2003-2004), Projekti-insinööri, Valmet Automation (1998-2003). Sami Riekkola on koulutukseltaan automaatiotekniikan diplomi-insinööri.

Sami Riekkolan valokuva

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |