Valmet investoi suodatinkangastuotantoon Intiassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.10.2020 klo 11:00

Valmet on päättänyt investoida suodatinkangastuotantoon Intian Punessa. Tavoitteena on palvella Aasian ja Tyynenmeren alueen sekä Lähi-idän asiakkaita entistä paremmin sekä lyhentää suodatinkankaiden toimitusaikoja alueelle.

Investointi käsittää suodatinkankaiden valmistamiseen tarvittavia koneita ja laitteita. Uusi yksikkö aloittaa toimintansa vuoden 2021 toisen vuosineljänneksen aikana.

”Investointi vahvistaa markkina-asemaamme sekä mahdollistaa palvelujemme edelleen kehittämisen lähellä asiakasta. Investointi myös varmistaa tuotantokapasiteettimme tuleville vuosille. Toimitamme asiakkaillemme suodatinkankaita, jotka vastaavat heidän tarpeitaan tuotantoprosessin maksimaalisen luotettavuuden ja optimoidun suorituskyvyn suhteen”, sanoo Tero Kokko, Valmetin Kudokset-liiketoimintayksikön johtaja.

Valmet on yksi maailman johtavista suodatinkankaiden ja teollisten kankaiden toimittajista. Valmetin tarjooma kattaa suodatinkankaat ja -huovat kaivos-, kemian-, sellu- ja paperiteollisuudelle sekä kuivasuodatukseen ja pesulateollisuuteen.

Tero Kokko, Kudokset-liiketoimintayksikön johtaja, Palvelut, Valmet, puh. 040 542 7427

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal