Valmet solmii laivateollisuuden automaatiota koskevan agenttisopimuksen saksalaisen ECKS MARINE -yhtiön kanssa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5.4.2017 klo 11:00

Valmet on solminut laivateollisuuden automaatiota koskevan agenttisopimuksen saksalaisen Ecks Marine -yhtiön kanssa. Uusi yhteistyökumppani tekee Valmetille Saksassa markkinatutkimuksia, avaa yhteyksiä laivanvarustamoihin ja telakoille sekä tukee myyntiä ja verkostoitumista.

"Valmet ja Ecks Marine muodostavat yhdessä hyvin toimivan tiimin Saksassa, jossa on paljon meriteollisuutta", sanoo Valmetin laiva-automaatiosta vastaava johtaja John Weierud.

Valmetin juuret meriteollisuudessa ulottuvat pitkälle. Toiminta sai alkunsa yli 200 vuotta sitten pienellä telakalla Helsingin edustalla sijaitsevilla saarilla. Yhtiö on pitkään toimittanut pesuri- ja automaatiojärjestelmiä kontti- ja rahtilaivoille sekä risteilyaluksille. Laiva-automaatiojärjestelmien kehitystyö alkoi 80-luvun alussa Damatic Classic -järjestelmästä, ja uusinta teknologiaa edustaa nykyinen Valmet DNA -järjestelmä.

"Ecksin perhe ja Valmet ovat olleet yhteensä pitkälti yli 300 vuotta mukana laivateollisuudessa. Valmet täydentää erinomaisesti meidän tulevaisuuteen suuntautuvaa tuotetarjontaamme. Yhteistyö kertoo halustamme tarjota kestäviä, riskejä ja kustannuksia alentavia ratkaisuja laivateollisuudelle", toteaa Ecks Marine -yhtiön omistaja ja perustaja Torsten Ecks.

Valmet on ollut yli 40 vuoden ajan mukana kaikissa niissä laivatyypeissä, joissa Ecks Marine -yhtiön ratkaisut ovat tärkeässä roolissa.

"Tavoitteemme on tehdä aluksista ympäristöystävällisempiä, tehokkaampia ja kannattavampia kehittyneiden automaatio- ja pesuriratkaisujen avulla", Torsten Ecks jatkaa.

Tietoja Valmetin uudesta agentista Ecks Marine

Vuonna 2015 perustettu ja Hampurissa Saksassa pääkonttoriaan pitävä ECKS MARINE on laivoissa käytettävien komponenttien, palveluiden ja tietotekniikan myynti- ja markkinointiedustaja. Se tarjoaa myös edustuksia, tukea myyntiin, markkinointiin, liiketoimintaan ja liiketoiminnan käynnistämiseen sekä konsultointipalveluja.

John Weierud, johtaja, laiva-automaatio, Valmet, puh. +47 9574 5020

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.