Valmet toimittaa lajinvaihtouusinnan Kruger Packagingille Trois-Rivièresiin Kanadaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 15.1.2016 klo 10:00

Valmet uudistaa kanadalaisen Krugerin PM10-paperikoneen Trois-Rivièresissä (Québec) Kanadassa. Tällä hetkellä sanomalehtipaperia valmistava PM10 päivitetään tuottamaan 100-prosenttisesti kiertokuitupohjaista aaltopahvin pintakerrosta. Vuosituotannoltaan PM10 tulee olemaan 360 000 tonnia. Valmet modernisoi PM10-paperikoneen sisällyttäen uudistukseen kehittyneintä pakkauskartongin valmistus- ja automaatioteknologiaa. Uusittu tuotantolinja käynnistetään vuonna 2017.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2015 neljännen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Paperikoneuusintojen arvo vaihtelee toimituksen laajuudesta riippuen. Tämän tyyppisen uusinnan arvo on tavallisesti noin 30 miljoonaa euroa.

"Kruger päätyi valitsemaan toimittajaksi Valmetin sen innovatiivisen teknologian ja lukuisten aiempien onnistuneiden uusintaprojektien perusteella. Myös Valmetin tietämys Pohjois-Amerikan kierrätetyn aaltopahvin valmistuksesta vaikutti päätökseen", Kruger Packagingin projektipäällikkö Christian Lemay kertoo.

Uusintaprojekti tuo merkittäviä kasvumahdollisuuksia

Viiraltaan n. 8,4-metrinen kone päivitetään kokonaisuudessaan perälaatikolta leikkurille tuottamaan aaltopahvin pintakerrosta, joka tulee olemaan lujuusominaisuuksiltaan alansa parhaita, ja joka rainanmuodostus- ja pintaominaisuuksiltaan sopii erittäin hyvin korkealaatuisten aaltopahvilaatikoiden graafiseen painatukseen.

Koneuusinnan lisäksi toimitukseen kuuluu Valmet DNA -automaatiojärjestelmällä toteutettavat kone- ja prosessiohjaukset sekä Valmet IQ -laatusäädöt sisältäen laimennusperälaatikon profilointitoimilaitteen ohjaukset parhaiden mahdollisten neliöpainoprofiilien aikaansaamiseksi. Konesuuntaiset säädöt hyödyntävät Valmet MAP -analysaattorin antamia nopeita ja tarkkoja online-tietoja kuidun ja massan ominaisuuksista. Automaatioratkaisu mahdollistaa etätuen.

"Jotta tavoitteisiin päästää, lajinvaihtouusinnat vaativat laaja-alaista asiantuntijuutta. Valmet on yksi harvoista toimittajista, joka pystyy suunnittelemaan, johtamaan ja toimittamaan näin laajan lajinvaihtoprojektin. Valmetin koekonelaitos oli oleellisessa roolissa, koska pystyimme todentamaan ratkaisumme asiakkaalle todellisissa prosessiolosuhteissa", Valmetin Pohjois-Amerikan toimintojen vetäjä Mike Gray tiivistää.

Tietoa asiakkaasta Kruger Packaging L.P.

Kruger Packaging L.P. on kanadalainen kierrätyskuidusta valmistettavan aaltopahvin ja kierrätyskuitupakkausten tuottaja. Yrityksellä on nykyään yksi ulkopakkauskartonkikone Québecin Montrealissa, ja pakkaustehtaat LaSallessa Québecissä sekä Bramptonissa Ontariossa. Kruger Packagingin emoyritys Kruger Inc. on vuonna 1904 perustettu perheyritys ja myös merkittävä painopaperien, pehmopaperituotteiden, uusiutuvan energian, selluloosapohjaisten biomateriaalien, viinien ja alkoholien tuottaja. Yhtiö on myös johtava paperin ja kartongin kierrättäjä Pohjois-Amerikassa.

VALMET OYJ

Further information, please contact:

Mike Gray, Pohjois-Amerikan johtaja, Valmet, tel. +1 920 738 8542

Jari Siitonen, Pohjois-Amerikan myyntijohtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 765 7406

Linkki Kruger Packaging L.P.:n lehdistökonferenssimateriaaliin

Valmet on maailman johtava teknologian, automaation ja palveluiden toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Valmetin visiona on tulla maailman parhaaksi asiakkaidensa palvelussa.

Valmetin asiakkailleen tarjoamat palvelut kattavat kaiken kunnossapidon ulkoistuksesta tehtaiden ja voimalaitosten parannuksiin ja varaosiin. Vahvan teknologiatarjonnan ytimen muodostavat sellutehtaat, pehmopaperin-, kartongin- ja paperinvalmistuslinjat ja bioenergiaa tuottavat voimalaitokset. Valmetin edistyksellisiin automaatioratkaisuihin sisältyvät niin yksittäiset mittaukset kuin koko tehtaan kattavat avaimet käteen automaatioprojektit.

Valmetin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,5 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.