Valmet toimittaa jälleen OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjan Shanying Paper, Guangdongille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 18.1.2021 klo 10.00

Valmet toimittaa uuden OptiConcept M -ulkopakkauskartonginvalmistuslinjan sekä merkittävät automaatio- ja palvelupaketit Shanying Paper, Guangdongin Zhaoqingin tehtaalle Kiinaan. Uudella kartonginvalmistuslinjalla (PM 53) valmistetaan testliner-lajeja, ja se jatkaa Shanying Paperin liiketoiminnan laajenemista Guangdongin alueella. PM 53:n käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2022 ensimmäiselle neljännekselle.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2020 neljännen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Uusi PM 53:n tilaus seuraa Valmetin OptiConcept M -kartonkilinjatoimituksia Shanyingille: lokakuussa 2020 julkistettu ja samalle tehtaalle toimitettava PM 52 sekä Shanying Huazhong PM 21 ja PM 23, jotka on jo käyttöönotettu. Valmet on toimittanut näiden lisäksi kuusi muuta kartonginvalmistuslinjaa Shanying Internationalille.

“Kartonkikoneet PM 52 ja PM 53 rakennetaan täysin uudelle tehtaalle. Shanying Paper hyötyy siitä, että koneista tulee sisarkoneita, koska henkilöstö voidaan kouluttaa samanaikaisesti, ja esimerkiksi varaosien ja varatelojen määrä on optimoitu,” sanoo Valmetin myyntipäällikkö Hannu Savonen.

Valmetin toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus PM 53:lle on melko samanlainen kuin PM 52:lle sisältäen nopean ulkopakkauskartonkilinjan hylynkäsittelystä rullaimelle ja leikkurille. Mukaan kuuluu OptiFlo Foudrinier -perälaatikot, OptiFormer Multi -viiraosa, OptiPress Center -puristinosa ja OptiRun Single -kuivatusosa korkealaatuisen pohjakartongin valmistamiseksi, OptiSizer Film -pintaliimauslaite, OptiCalender Hard -kalanteri, OptiReel Linear -rullain siirtokiskoineen, OptiCart Stream -konerullavaunu sekä OptiWin Drum -kantotelaleikkuri. Merkittävät prosessi-ilmastointijärjestelmät kuuluvat myös toimitukseen.

Laaja automaatiopaketti sisältää prosessi- ja koneohjausten Valmet DNA -automaatiojärjestelmät, ajettavuus- ja kunnonvalvonnan sekä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän. Toimitus sisältää myös kattavan paketin Valmetin paperikonekudoksia sekä vara- ja kulutusosia.

Viiraltaan 9 300 mm leveä kartonkikone valmistaa testliner-lajeja. Koneen suunnittelunopeus on 1 200 m/min ja päivittäiskapasiteetti noin 1 500 tonnia.

Tietoja asiakkaasta Shanying Paper, Guangdong

Vuonna 2019 perustettu Shanying Paper, Guangdong, on osa Shanying International Holding -yhtiötä, joka perustettiin vuonna 1957. Yrityksellä on useita pakkauskartongin ja sanomalehtipaperin valmistuslinjoja, jotka tuottavat laatikkokartonkeja, lujia aallotuskartonkeja, sisäpakkauskartonkeja, sanomalehtipaperia ja muita tuotteita. Tuotantolinjoissa käytetään sekä kotimaisia ja ulkomaisia kierrätyskuituja.

Xiangdong Zhu, Kiinan maajohtaja, Valmet, puh. +86 13801795775
Jari Vähäpesola, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 558 6555

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.