Valmet toimittaa ulkopakkauskartonkikoneen asiakkaalleen Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 15.5.2018 klo 11:00

Valmet toimittaa nopean ulkopakkauskartongin valmistuslinjan asiakkaalleen Zhejiangin maakuntaan Kiinaan. Kartonginvalmistuslinja suunnitellaan tuottamaan korkealaatuisia kierrätettyjä aallotuskartonkilajeja, ja linja on suunniteltu otettavaksi käyttöön vuoden 2019 lopussa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2018 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tällaisen tilauksen kokonaisarvo on tyypillisesti noin 25-35 miljoonaa euroa.

Asiakkaan tavoitteena kapasiteetin ja markkinaosuuden kasvattaminen. "Asiakas kasvaa yrityksenä voimakkaasti ja haluaa saavuttaa suuremman markkinaosuuden lisäämällä tuotantokapasiteettia ja kasvattamalla tuotantokalustoa. Valmetin vahvat referenssit vakuuttivat asiakkaan valitsemaan meidän luotettavan ja tehokkaan teknologiamme. Yksi ratkaiseva erottautumistekijä oli Valmetin uudentyyppinen spray-applikoiva pintaliimauslaite", kertoo Valmetin Kiinan myyntijohtaja Fan Ze.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin ulkopakkauskartongin valmistuslinjatoimitukseen sisältyy massankäsittely, kiertovesijärjestelmä, OptiFlo Foudrinier -perälaatikko, vedenpoistoteknologialla varustettu OptiFormer Hybrid -viiraosa, OptiPress Center -puristinosa, OptiRun-kuivatusosa, korkean kastepisteen OptiAir Hood -huuva, OptiSizer Spray -pintaliimauslaite ja siihen liittyvät konekierrot ja tärkinvalmistusjärjestelmä, kartonkikoneen ilmanpoistojärjestelmä ja OptiReel Pope -rullain. Toimitukseen sisältyy myös Valmet IQ -laadunmittausjärjestelmä (QMS).

Viiraltaan 7,250 mm leveä kartonkikone tuottaa kierrätettyjä aallotuskartonkeja neliömassa-alueella 60-40 g/m2. Koneen suunnittelunopeus on 1400 m / min.

Fan Ze, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 10 6566 6600 3108

Mika Ollikainen, myyntijohtaja, Kiina sekä Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +358 45 271 1711

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fi, www.twitter.com/valmetglobal