Valmet toimittaa hienopaperin valmistuslinjan Yueyang Forest Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 26.9.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa Yueyang Forest Paperille Kiinaan korkean kapasiteetin hienopaperin valmistuslinjan. Toimitukseen sisältyy automaatiojärjestelmät sekä vara- ja kulutusosapaketit. Toimitus on suunniteltu vuoden 2024 kolmannelle neljännekselle.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Valmet on toiminut Kiinassa 90 vuotta ja ollut mukana Kiinan sellu- ja paperiteollisuuden nopeassa kehityksessä. Siksi meillä on vahva yhteys Yueyang Forest Paperiin. Valmet ja Yueyang Forest Paper ovat tehneet tiivistä yhteistyötä Juntain sellutehdasprojektissa sekä Yueyangin paperikone PM 8:n investointiprojektissa ja samalla syventäneet kumppanuutta. On kunnia-asia rakentaa uusi PM 11 heidän kanssaan”, sanoo Kiinan aluejohtaja Xiangdong Zhu Valmetilta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Toimitus sisältää erittäin nopean hienopaperin valmistuslinjan massankäsittelystä rullaimelle ja pituusleikkureille, mukaan lukien ilmajärjestelmät ja kudokset koko tuotantolinjalle. Massankäsittelytoimitukseen sisältyvät paalipulpperit, pesurit ja jauhimet sekä hylky-, kiertovesi- ja lähestymisvirtausjärjestelmät.

Toimitukseen kuuluu myös OptiFlo Gap -perälaatikko, OptiFormer Gap -viiraosa ja OptiPress Linear -puristinosa. Kuivausosaa seuraavat OptiSizer Film -pintaliimaus konekierrolla ja ilmakääntölaitteella, OptiCalender Hard -kalenteri, OptiReel Center -rullain, siirtokiskot ja OptiWin Drum -pituusleikkurit.

Laaja automaatiopaketti sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän prosessi- ja käytön ohjaukseen, ajettavuuteen ja kunnonvalvontaan sekä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän. Toimitukseen sisältyvät myös paperikoneen kudokset sekä vara- ja kulutusosat.

Viiraleveydeltään 11 150 mm paperikone tuottaa puuvapaita päällystämättömiä, offset- ja kopiopaperilajeja, joiden neliöpaino on 50–120 g/m2. Koneen suunnittelunopeus on 1 800 m/min.

Lisätietoja asiakkaasta

Yueyang Forestry & Paper Co., Ltd. (aiemmin nimeltään Yueyang Paper Mill) perustettiin vuonna 1958 ja listattiin Shanghain pörssiin toukokuussa 2004. Yritys on China Paper Corporationin tytäryhtiö. China Paper Corporation on osa China Chengtong Holdings Groupia. China Paper Corporation on ainoa valtio-omisteinen yhtiö, joka harjoittaa pääasiassa sellu- ja paperiliiketoimintaa.

Petri Rasinmäki, Paperit-liiketoimintalinjan johtaja, Valmet, puh. 040 042 8422
Xiangdong Zhu, Kiinan aluejohtaja, Valmet, puh. +86 21 39975000

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |