Valmet toimittaa automaatioteknologiaa Lemit Papersille Intiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 2.5.2022 klo 11.00

Valmet toimittaa koko tehtaan kattavan Valmet DNA -automaatiojärjestelmän uudella Valmet DNA User Interface -käyttöliittymällä ja sakeusmittauspaketilla Lemit Papersille Morbiin, Intiaan. Investoinnin tavoitteena on varmistaa tehtaan sujuva käynnistys, optimoida laitteiston tehokkuus ja saavuttaa ensiluokkainen kartongin laatu.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Toimitus tapahtuu suunnitelmien mukaan vuoden 2022 toisen neljänneksen lopulla.

Tilaus on jatkoa Valmet IQ -laadunohjausjärjestelmän tilaukselle Lemitin kartonkikoneelle. Ratkaisu tarjoaa luotettavat ja tarkat mittaukset ja ohjaukset prosessin eri vaiheisiin kuidun jälkikäsittelyssä sellutehtaalla ja kartonginvalmistuslinjassa.

”Lemit Papers uskoo huipputeknologiaan, ja haluamme investoida edistyneisiin ja toimivaksi todistettuihin teknologioihin. Valitsimme Valmetin kattavien myönteisten arvioiden ja paikallisen läsnäolon vuoksi. Odotamme automaatiojärjestelmäyhteistyön Valmetin kanssa lisäävän toimintavarmuutta ja varmistavan kaksikerroskartonkimme erinomaisen laadun”, sanoo Praful Detroja, Lemit Papers LLP:n pääjohtaja.

”Olemme iloisia, että pääsemme toimittamaan Valmetin automaatioratkaisuja Lemit Papers -yhtiölle. Olemme toteuttaneet useita vastaavia projekteja Intiassa, ja asiakasreferenssimme ja paikalliset palvelumme auttoivat saamaan tämän tilauksen”, sanoo Ramesh Chandra, Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy Valmet DNA -automaatiojärjestelmä, Valmet DNA User Interface -käyttöliittymä, kaksitoista Valmet Blade -sakeusmittausta (Valmet SP), kahdeksan Valmetin optista sakeusmittausta (Valmet OCR) sekä yksi Valmetin optinen alhaisen sakeuden mittaus (Valmet LC). Hajautettu ohjausjärjestelmä (DCS) kattaa sellutehtaan ja kartonginvalmistuslinjan. Kaikki ohjaukset ovat samassa järjestelmäalustassa, jonka kautta käyttäjät pääsevät helposti käyttämään dataa ja joka tehostaa yhteistyötä. Sakeusmittaukset tuovat luotettavuutta ja tarkkuutta paperin laadunvalvontaan.

Automaatiojärjestelmä yhdessä Valmet IQ -laadunohjausjärjestelmän kanssa auttaa parantamaan sekä toimintatehokkuutta että paperin laatua. Laadunohjausjärjestelmä tuottaa tarkkoja neliömassan ja kosteuden mittauksia monen muuttujan konesuuntaisia säätöjä varten.

Tietoja Lemit Papers -yhtiöstä
Lemit Papers perustettiin vuonna 2021. Se tuottaa laadukasta kaksikerroskartonkia kierrätyskuidusta.

Pravin Tripathi, Senior Manager, Aasian ja Tyynenmeren alue, Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, pravin.tripathi@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |