Valmet toimittaa kartonkikoneen avainlaiteteknologiat Zhejiang Forest United Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 6.10.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa kartonkikoneen avainlaiteteknologiat Zhejiang Forest United Paperille Taizhouhun Zhejiangin maakuntaan Kiinaan. Laitteet asennetaan uuteen ulkopakkauskartonkikoneeseen (PM6), jonka käyttöönotto on suunniteltu vuodelle 2023.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tämäntyyppisen tilauksen arvo on tyypillisesti noin 10 miljoonaa euroa.

“Valmet tarjosi meille maailmanluokan teknisiä ratkaisuja, ja halusimme ostaa heiltä hyväksi havaitut avainteknologiat saavuttaaksemme tavoitteemme. Odotamme erityisen innokkaasti uudentyyppisen ilmakuivaimen toimintaa käytännössä”, sanoo Lin Qiqun, Zhejiang Forest United Paperin puheenjohtaja.

Zhejiang Forest United Paperille toimitetaan täysin uudentyyppinen ilmakuivain, OptiDry Coat double-pass.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitukseen sisältyy neljä OptiFlo Foudrinier -perälaatikkoa, IntelliFormer-yläviirayksikkö, neljä sivelytelalla varustettua OptiCoat Roll -päällystysasemaa ja useita OptiDry Coat -ilmakuivaimia. Yksi ilmakuivaimista on uudenlainen OptiDry Coat double-pass, joka yhdistää kolme kuivaustapaa yhteen kompaktiin yksikköön ja tarjoaa korkean päällystys- ja painolaadun sekä optimaalisen energiatehokkuuden ja ajettavuuden. Toimitukseen sisältyy myös päällystysosan Valmet DNA -koneohjausjärjestelmä sekä vara- ja kulutusosat.

Viiraltaan 6 300 mm leveä kartonkikone tuottaa valkopintaisia kartonkilajeja neliömassa-alueella 180–350 g/m2. Koneen uusien osien suunnittelunopeus on 1 000 m/min ja päivittäinen tuotantokapasiteetti yli 1 200 tonnia.

Tietoja asiakkaasta Zhejiang Forest United Paper

Zhejiang Forest United Paper on vuonna 1998 perustetun Forest Packaging Groupin tytäryhtiö, jonka rekisteröity pääoma on 150 miljoonaa ja jonka palveluksessa on noin 1 800 työntekijää. Forest Packaging Group on korkean teknologian yritys, joka tutkii, kehittää, tuottaa ja myy pakkauspaperilaatuja, aallotuskartonkeja, aallotuskartonkilaatikoita ja muita tuotteita. Yhtiön tuotteita käytetään laajalti pakkausvalmistukseen sekä teollisuus- ja kulutustavarapakkauksiin.

Zhou Zhou, myyntijohtaja, Kiina, Valmet, puh. +86 139 1018 6376
Sami Anttilainen, tuotemyyntijohtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 768 7854

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.