Valmet kehittää tehdaskunnossapitopalveluaan – tuo markkinoille uuden sopimusmallin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 31.3.2021 klo 11.00

Valmet on kehittänyt tehdaskunnossapitopalveluaan ja tuo markkinoille uuden sopimusmallin osana “Valmet’s way to serve” – Valmetin tapa palvella -konseptia, jonka tavoitteena on tarjota paras asiakaskokemus kaikissa asiakkaan prosessin elinkaaren vaiheissa. Uusi palvelusopimus käsittää kunnossapitotoimintojen kehittämisen ja ulkoistamisen energia-, sellu-, paperi-, kartonki- ja pehmopaperiasiakkaille.

”Haluamme varmistaa asiakkaidemme tuotantoprosessien luotettavuuden ja optimaalisen suorituskyvyn. Perustamme yhdessä asiakkaidemme kanssa kunnossapitotiimin, jolla on käytössään modernit kunnossapidon prosessit ja työkalut. Tiimi sitoutuu turvallisiin ja kestäviin kunnossapitotoimintoihin, joilla päästään asiakkaan tavoitteisiin”, sanoo Timo Harjunpää, Valmetin tehdaskunnossapitopalveluista vastaava johtaja.

Tavoitteet saavutetaan yhteistyöllä

Valmet kehittää jatkuvasti kunnossapidon prosesseja, uusia ratkaisuja ja johtamistapoja vastaamaan entistä paremmin asiakastarpeita. Luotettavat kunnossapidon toiminnot varmistavat tehtaan ja laitoksen hyvän toiminnan läpi koko elinkaaren ja mahdollistavat energia-, sellu-, paperi-, kartonki- ja pehmopaperiasiakkaiden keskittymisen ydinliiketoimintaansa.

“Olemassa olevilla tehtailla ja laitoksilla voimme auttaa asiakkaita alentamaan kunnossapidon kustannuksia noin 10-20 prosenttia ja lisäämään tehokkuutta 5-10 prosenttia. Uusissa investoinneissa autamme asiakasta varmistamaan erinomaisen startin ja nopeuttamaan investoinnin takaisinmaksua. Perustamme kunnossapidon johtamismallin ja organisaation jo ennen käyntiinlähtöä”, sanoo Harjunpää.

Menestykseen Valmetin palvelusopimuksilla

Valmetin palvelusopimukset auttavat asiakkaita saavuttamaan tavoitteensa läpi koneen, laitteen ja prosessin elinkaaren. Sopimukset räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaan, on kyseessä sitten Valmetin asiantuntijoiden saatavuus, korkealaatuiset tuotteet ja palvelut, kustannustehokkuus, kunnossapito tai suorituskyvyn jatkuva kehittäminen yhteisesti sovittujen tavoitteiden saavuttamiseksi.

Valmetin palvelusopimukset kattavat niin konsernitason puitesopimukset kuin myös tehdastason yhteistyösopimukset. Räätälöidyt sopimukset rakentuvat Valmetin palvelutarjoamasta, joka sisältää myös teollisen internetin ratkaisut.

Timo Harjunpää, johtaja, tehdaskunnossapitopalvelut, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 824 4253

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.