Valmet toimittaa konenäköjärjestelmiä Shanxi Qiangwei Paperille Kiinaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.8.2023 klo 9.40

Valmet on saanut Shanxi Qiangwei Paper -yhtiöltä tilauksen konenäköjärjestelmien toimituksesta Qiangwein paperikoneelle PK6. Toimitus sisältää Valmet IQ Web Inspection ja Valmet IQ Web Monitoring -järjestelmät sekä kohdepysäytystoiminnon osana pituusleikkurin hallintaa. Investoinnin tavoitteena on parantaa toiminnan tehokkuutta ja optimoida PK6:n tuottaman paperin laatu.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilaus toimitetaan vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Sen arvoa ei julkisteta.

”Valitsimme Valmetin, koska sillä on edistyksellisiä ratkaisuja ja laaja projektikokemus. Luotamme siihen, että Valmetin huipputeknologia ja prosessiosaaminen kasvattavat toimintojemme älykkyyttä ja automaatiota. Meillä on hyviä kokemuksia yhteistyöstä Valmetin kanssa, ja tämäkin projekti on varmasti menestys”, sanoo Shanxi Qiangwei Paper -yhtiön PK6:n tuotantopäällikkö Huang Wenbin.

”Olemme iloisia, että yhteistyömme Qiangwei Paperin kanssa jatkuu. Edistykselliset kuvankäsittelyratkaisumme auttavat Qiangweita ennustamaan ja ehkäisemään ratakatkot ja parantamaan siten ajettavuutta ja lopputuotteen laatua”, sanoo Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjan myyntipäällikkö Richard Sui.

Toimituksen tekniset tiedot

Valmet IQ Web Inspection System (WIS) -toimitus sisältää ultraresoluutioiset 8K TDI (Time Delay Integration) -kaksoislinjakamerat, joissa on edistyksellinen kuvankäsittely ja synkronoitu korkeatehoinen stroboskooppinen LED-valaistus. Järjestelmä mahdollistaa reaaliaikaiset ja tallennetut vikaraportit sekä tiedot laatupoikkeamien yksityiskohdista ja trendeistä.

Pituusleikkurin osalta toimitus sisältää vikakarttojen synkronoinnin, minkä ansiosta operaattorit voivat hidastaa pituusleikkurin toimintaa tai pysäyttää sen määriteltyjen vikojen kohdalla automaattisesti.

Valmet IQ Web Monitoring System parantaa ajettavuutta ja analysoi nopeasti ratakatkojen juurisyyt.

Tietoa asiakkaasta Shanxi Qiangwei Paper Co., Ltd.

Shanxi Qiangwei Paper on suuri yksityinen yritys Shouyangin teollisuusalueella Jinzhongissa. Se tuottaa pääasiassa kipsilevypaperia ja pakkauspaperia lähes 530 hehtaarin tuotantoalueellaan. Yrityksen vuosittainen suunniteltu tuotantokapasiteetti on 1 400 000 tonnia.

Richard Sui, myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 136 0123 7488

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |