Valmetin ja Fabio Perinin teollisen internetin ekosysteemikumppanuus tuo uusia digitaalisia ratkaisuja pehmopaperin tuotantoon ja jalostukseen

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 7.1.2020 klo 11.00

Valmet ja Fabio Perini ovat solmineet teollisen internetin ekosysteemikumppanuuden vahvistaakseen pehmopaperiteollisuuden sisäistä yhteistyötä. Tavoitteena on mahdollistaa pehmopaperin valmistajien ja jalostajien tehokkaampi yhteistyö sekä osaamisen ja resurssien jakaminen asiakkaiden hyväksi.

Kumppanuudessa yhdistyvät Valmetin kattava pehmopaperin valmistusteknologia ja prosessien optimoinnin osaaminen sekä Fabio Perinin vahva asiantuntemus, jota yhtiöllä on niin kattavista jalostus- ja pakkauskoneiden ratkaisuista kuin jalostuksen prosesseista ja teknologioista. Molempien yhtiöiden asiantuntemus sekä pehmopaperitehtailta ja jalostuslaitoksilta saatavat tiedot tuovat yhdessä uuden ulottuvuuden pehmopaperitehtaiden optimointiin.

Yhteistyön tavoitteena on luoda katkeamaton tuotantotiedon ketju pehmopaperikoneelta jalostuslinjalle sekä hyödyntää tekoälyyn perustuvia sovelluksia pehmopaperin tuotantoprosessissa, jotta sitä seuraavia jalostustoimintoja voidaan tehostaa. Tämä parantaa pehmopaperin valmistajien ja jalostajien toiminnan laatua ja tehokuutta merkittävästi tehdastasolla.

”Valmet ja Fabio Perini alkavat kehittää asiakkaiden tarpeisiin perustuvia ratkaisuja, joissa innovointi ylittää yritysrajat sekä pehmopaperin tuotannon että jalostuksen prosesseissa. Tekemällä yhteistyötä yhteisten asiakkaidemme kanssa voimme tarjota uusia digitaalisia ratkaisuja ja palveluja, jotka parantavat pehmopaperitehtaiden suorituskykyä entisestään”, sanoo Valmetin teollisesta internetistä vastaava johtaja Jari Almi.

”Uskomme, että avoin innovointi on keskeinen konsepti, jonka avulla pehmopaperiteollisuuden yritykset voivat rakentaa kumppanuuksia innovointiprosessiensa tehostamiseen sekä osaamisen ja resurssien jakamiseen. Kun yhdistämme yhtiöidemme vahvuudet, voimme edistää laajaa innovointia ja nopeaa sopeutumista sekä uusia liiketoiminta- ja palvelumalleja. Lisäksi voimme auttaa pehmopaperialan yrityksiä parantamaan kannattavuuttaan”, toteaa Körberin pehmopaperiliiketoiminnasta vastaava johtaja Oswaldo Cruz Junior.

Sekä Valmetilla että Fabio Perinillä on pitkä kokemus mittaus- ja optimointisovellusten toimituksista pehmopaperin valmistukseen. Nämä luotettavat mittaukset ovat tuottaneet asiakkaille hyviä tuloksia.

Tietoa asiakkaasta Fabio Perini

Fabio Perini S.p.A:n brändejä ovat Fabio Perini, Casmatic ja Concept X. Yhtiö on erikoistunut pehmopaperin jalostuksessa ja pakkauksessa käytettävien koneiden, linjojen ja integroitujen järjestelmien valmistukseen laajalle tuotevalikoimalle: WC-paperirullille, talouspyyhkeille ja teollisuuden rullille. Fabio Perini perustettiin vuonna 1966 Luccassa Italian pehmopaperin tuotanto- ja jalostusteknologian keskusalueella. Yhtiön innovatiivisuus ja edistyksellinen teknologia ovat nousseet alan vertailukohdiksi. Fabio Perini S.p.A. on Körber-konsernin pehmopaperiliiketoiminnan johtava yritys. www.fabioperini.com

Jari Almi, johtaja, teollinen internet, Valmet, puh. +358 40 764 7512

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal