Crecia-Kasuga käynnisti Valmet Advantage -pehmopaperikoneen Japanissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.8.2018 kello 11.00

Crecia-Kasuga Co., Ltd on käynnistänyt onnistuneesti Valmetin ja Kawanoe Zoki Co., Ltd:n yhdessä toimittaman uuden pehmopaperilinjan yhtiön uudessa tuotantolaitoksessa Fujissa Japanissa. Vihkimistilaisuus järjestettiin kesällä, ja linja on nyt täydessä toiminnassa. Se tuottaa pehmopaperituotteita Japanin kuluttajamarkkinoille.

Projekti on ollut erittäin onnistunut, ja yhteistyö Valmetin, Kawanoe Zokin ja Crecia-Kasugan välillä on ollut sujuvaa ja tehokasta.

"Arvostamme Valmetilla suuresti hedelmällistä yhteistyötä kolmen yhtiön välillä. Tämä on ensimmäinen Advantage ViscoNip -puristimella varustettu pehmopaperikone Japanissa. Kuten kaikissa aiemmissa asennuksissa eri puolilla maailmaa, tulos on ollut erinomainen tuotteen laadun ja energiatehokkuuden suhteen", Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikön Aasian ja Tyynenmeren alueen myyntijohtaja Ingmar Andersson sanoo.

"Uusi pehmopaperikone, jossa uusin teknologia yhdistyy kolmen yhtiön osaamiseen, on tehnyt meihin suuren vaikutuksen. Kone käynnistettiin onnistuneesti aikataulun mukaan, ja sen toiminta ylittää odotuksemme. Arvostamme Valmetilta ja Kawanoe Zokilta saamaamme tukea", Crecia-Kasugan pääjohtaja Hirofumi Narita sanoo.

"On hienoa päästä osallistumaan uusimman pehmopaperikoneteknologian esittelyyn Japanin markkinoille. Advantage ViscoNip -puristimella varustettu Advantage DCT -kone tarjoaa ainutlaatuisen arvoa lisäävän suorituskyvyn", Kawanoe Zokin toimitusjohtaja Takahiro Shinohara lisää.

Valmetin toimitukseen sisältyi Advantage DCT 135HS -kone, jossa käytetään Valmetin avainteknologioita OptiFlo-perälaatikkoa, Advantage ViscoNip -puristinta, AirCap-huuvaa ja teräksistä jenkkisylinteriä. Muiden laitteistojen valmistuksesta, työmaalla tehtävästä kokoonpanosta ja asennuspalveluista huolehti Kawanoe Zoki. Uuden linjan vuotuinen tuotantokapasiteetti on 36 000 tonnia.

Tietoa asiakkaasta

Crecia-Kasuga Co., Ltd. on kotitalouspaperituotteita valmistava yhteisyritys, jonka perustivat vuonna 2017 Nippon Paper Crecia Co., Ltd ja Kasuga Paper Industry Co., Ltd. Hyödyntämällä tehokkaasti Nippon Paper Industriesin Fujin tehtaan tiloja ja laitoksia yhteisyritys tuottaa pehmopaperituotteita, joita Nippon Paper Crecia ja Kasuga Paper Industry myyvät.

Valmet Advantage ViscoNip -puristin

Ingmar Andersson, Aasian ja Tyynenmeren alueen myyntijohtaja, Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, puh. +46 54 171390, sähköposti: ingmar.andersson[at]valmet.com

Setsuo Suzuki, aluejohtaja, Japani, Valmet, puh. +81 86 212 3277, sähköposti: setsuo[at]suzuki valmet.com

Shinji Goda, suunnitteluosaston johtaja, Kawanoe Zoki Co., Ltd, puh. +81 896 58 0111, sähköposti: shi.goda[at]kawanoe.co.jp

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.