Crecia-Kasuga har startat upp en Valmet Advantage Tissuemaskin i Japan

Valmet Oyj's pressmeddelande 28 augusti 2018 11:00 EET

Crecia-Kasuga Co., Ltd har haft en lyckad uppstart av en ny produktionslinje för mjukpapper (tissue) på sin nya produktionsanläggning i Fuji, Japan. Linjen är levererad av Valmet och Kawanoe Zoki Co., Ltd. Invigningen skedde i somras och linjen är nu i full drift och producerar mjukpapper för den japanska konsumentmarknaden.

Projektet har varit mycket framgångsrikt och samarbetet mellan Valmet, Kawanoe Zoki och Crecia-Kasuga har varit smidigt och effektivt.

"Vi uppskattar det givande samarbetet mellan de tre företagen. Det här är den första mjukpappersmaskinen i Japan som är utrustad med en Advantage ViscoNip press. Precis som i våra tidigare installationer på andra platser i världen, har resultatet varit utmärkt vad gäller produktkvalitet och energieffektivitet", säger Ingmar Andersson, VP Asia Pacific Sales, Tissue Mills business unit, Valmet.

"Vi är väldigt imponerade av den nya tissuemaskinen som kombinerar den senaste tekniken med kunskap från tre företag. Uppstarten var lyckad och följde tidsschemat. Maskinens prestanda överträffar våra förväntningar och vi uppskattar det stöd vi får från Valmet och Kawanoe Zoki", säger Hirofumi Narita, VD, Crecia-Kasuga.

"Det är tillfredsställande och glädjande att vara med och bidra till introduktionen av den senaste tissueteknologin på den japanska marknaden. En Advantage DCT tissuemaskin utrustad med en Advantage ViscoNip press, ger ett unikt mervärde för maskinens prestanda," säger Takahiro Shinohara, verkställande direktör på Kawanoe Zoki.

Valmets leverans omfattade en Advantage DCT 135HS tissuemaskin med Valmets nyckelkomponenter OptiFlo inloppslåda, Advantage ViscoNip press, Advantage AirCap kåpa och en stålyankeecylinder. Tillverkning av övrig utrustning, montering på bruket samt installation utfördes av Kawanoe Zoki. Den nya tissuelinjen har en årlig produktionskapacitet på 36 000 ton.

Information om kunden

Crecia-Kasuga Co., Ltd. är ett joint-venturebolag för tillverkning och försäljning av mjukpapper till konsumentmarknaden, som grundades 2017 av Nippon Paper Crecia Co., Ltd och Kasuga Paper Industry Co., Ltd. Genom att effektivt utnyttja befintliga lokaler och anläggningarna på Nippon Papers Fujibruk kan de producera tissueprodukter som sedan säljs av både Nippon Paper Crecia och Kasuga Paper Industry.

Valmet Advantage ViscoNip press

För mer information, vänligen kontakta:

Ingmar Andersson, VP Asia Pacific Sales, Tissue Mills business unit, Valmet
tel. +46 54 171390, email: ingmar.andersson[at]valmet.com

Setsuo Suzuki, Director, Japan region, Valmet, tel. +81 86 212 3277, email: setsuo[at]suzuki valmet.com

Mr. Shinji Goda, Director and Manager of designing section, Kawanoe Zoki Co., Ltd., tel: +81 896-58-0111, email: shi.goda[at]kawanoe.co.jp

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av processteknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service.

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, produktionslinjer för tissue, kartong och papper, som kraft- och värmeanläggningar för energiproduktion. Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processer och effektiviserar användningen av råmaterial och energi.

Valmets nettoomsättning 2017 var cirka 3,1 miljarder euro. Våra 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag. Valmets huvudkontor ligger i Esbo, Finland, och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen.

Mer information finns på www.valmet.com,
www.twitter.com/valmetglobal