Valmet toimittaa Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisun Rohe Solutions Oy:lle Haminaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.6.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa Valmet DNA Integrated Operations (IOP) -ratkaisun kuljetuskonteissa olevien kaasujen jakelun hallintaan Rohe Solutions Oy:lle Haminaan.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Lokakuussa 2022 Valmetin IOP-ratkaisulla pilotoinnin aloittanut Rohe Solutions on ollut tyytyväinen ratkaisuun ja sen liityntään paikalliseen verkkoon. Yhtiö myös arvostaa ratkaisun korkeaa turvallisuutta ja integraatiota sisäiseen Microsoft-ympäristöön, mikä on mahdollistanut turvallisen ja helpon käyttöönoton.

Ratkaisu sopii myös biometaanikonttien ja vetypohjaisten kaasujen (kuten synteettisen metaanin) kuljetukseen, mikä tekee siitä käyttökelpoisen pitkälle tulevaisuuteen.

”IOP-ratkaisu on helppo ottaa käyttöön ja skaalattavissa verkoston ulkopuolella olevan energian jakelun hallintaan. Se sopii erinomaisesti Rohen nopeatempoiseen toimintaan”, sanoo Performance Solutions -johtaja Tiina Stenvik Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

”Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen, ja Valmetin ratkaisu tuo meidät askeleen lähemmäs tavoitetta”, sanoo Rohe Solutionsin teknologiapäällikkö Jani Hautaluoma.

Teknistä tietoa toimituksesta

Toimitus sisältää Valmet DNA Integrated Operations -ratkaisun uusimmilla toiminnallisuuksilla. Se mittaa kuljetettavien kaasujen pinnankorkeutta ja painetta sekä laitoksen toimivuutta Azure-ympäristössä.

Tietoa asiakkaasta Rohe Solutions Oy

Rohe Solutions Oy on Haminan Energian ja Alexelan yhteisyritys, joka myy maakaasua ja nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä sekä niihin liittyviä palveluita. Rohe tarjoaa LNG-palveluita asiakkaan koko toimitusketjulle teollisuuden, raskaan liikenteen ja meriliikenteen tarpeisiin. Palvelut kattavat niin LNG:n toimitukset kuin kattavat avaimet käteen -ratkaisut.

Tiina Stenvik, johtaja, Performance Solutions, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 040 821 6886, sähköposti: tiina.stenvik@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |