Valmet toimittaa uuden ulkopakkauskartongin valmistuslinjan DS Smithille Italiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 27.3.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa DS Smithille Porcarin tehtaalle Italian Luccaan uuden ulkopakkauskartongin valmistuslinjan. Tilaus sisältää kattavan automaatiotoimituksen, palveluita ja teollisen internetin sovelluksia. Linjan käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2025 puoleen väliin.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2022 neljännen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Olemme iloisia, että pääsemme yhteistyössä Valmetin kanssa asentamaan uutta konetta Porcarin tehtaalle. Kone auttaa meitä vastaamaan vastuullisten pakkausinnovaatioiden kysyntään Italiassa sekä kasvattamaan tehtaan ympäristötehokkuutta vähentämällä CO2-päästöjä ja veden kulutusta tuotettua paperitonnia kohden”, sanoo DS Smithin Paper & Recycling -toiminnon johtaja Niels Flierman.

”Ympäristön kannalta kestävien pakkausratkaisujen kysyntä lisääntyy, joten pakkauskartonkimarkkinat kasvavat nopeasti. Valmet on innovatiivisten kartonginvalmistusteknologioiden markkinajohtaja ja on kehittänyt useita vastuullisia ratkaisuja markkinoiden tarpeisiin. Ainutlaatuinen tarjoomamme ja pakkauskartonkikoneen tuotantopotentiaali olivat DS Smithille ratkaisevia tekijöitä”, sanoo Kari Räisänen, myyntijohtaja, Paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet.

Valmetin toimituksen tekniset tiedot

Valmetin toimitus sisältää ulkopakkauskartongin valmistuslinjan hylynkäsittelystä rullaimelle ja pituusleikkurille sekä prosessi-ilmastointijärjestelmän. Laaja automaatiopaketti sisältää Valmet DNA -automaatiojärjestelmän prosessi- ja koneohjauksille, ajettavuuden ja kunnonvalvonnan sekä Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmän.

Lisäksi toimitetaan kattava Valmetin teollisen internetin ratkaisujen paketti, johon kuuluu Valmet Performance Center -etäpalvelukeskuksen palvelut, edistyneet valvonta- ja ennustesovellukset sekä Operator Training Simulator (OTS) -koulutussimulaattori. Toimitus sisältää myös kattavat paperikonekudos-varaosa- ja kulutusosapaketit.

Viiraleveydeltään 8 600 mm leveä kone tuottaa ulkopakkauskartonkilajeja neliöpainealueella 70–135 g/m2. Koneen tuotantonopeus on 1 500 m/min ja suunnittelunopeus on 1 800 m/min. Vuotuinen kapasiteetti on noin 450 000 tonnia.

Tietoa asiakkaasta DS Smith

DS Smith on maailmanlaajuisesti johtava kestävien kuitupohjaisten pakkausten toimittaja, jolla on myös kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot. Yrityksellä on keskeinen rooli arvoketjussa eri sektoreilla, ml. sähköinen kaupankäynti, nopeakiertoiset kulutustavarat ja teollisuus. DS Smithin pääkonttori sijaitsee Lontoossa. Yritys on FTSE 100:ssä, toimii 34 maassa ja työllistää noin 30 000 henkilöä. DS Smith on Ellen MacArthur Foundationin strateginen kumppani. Yhtiöllä on Pohjois-Amerikan toiminnoissa Atlantassa 15 tuotanto-, paperi- ja kierrätyslaitosta ja yhteensä yli 2 000 työntekijää.

Jari Vähäpesola, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 558 6555
Kari Räisänen, myyntijohtaja, Paperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 040 518 0567

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |