Valmet toimittaa seitsemännen pehmopaperin tuotantolinjan Papel San Franciscolle Meksikoon

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.8.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa Advantage DCT 100TS -pehmopaperituotantolinjan Papel San Franciscolle Meksikoon. Uusi TM 10 -kone asennetaan yhtiön tehtaalle Mexicaliin, ja se on tarkoitus käynnistää vuoden 2025 toisella neljänneksellä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen tilauksiin. Sen arvoa ei julkisteta.

Papel San Franciscolla on tällä hetkellä käytössä viisi Valmet-linjaa, jotka käynnistettiin vuosina 2006–2020. TM 9 on parhaillaan toimituksessa ja käynnistetään vuonna 2024. Tuleva TM 10:n toimitus on Valmetille erityisen merkittävä, sillä siinä on sadas ViscoNip-puristin, jonka yhtiö on vuosien varrella toimittanut asiakkailleen ympäri maailmaa. Puristin on saanut pehmopaperin tuottajilta tunnustusta ainutlaatuisesta mukautettavuudesta, tasalaatuisuudesta, energiatehokkuudesta ja korkealaatuisesta pehmopaperista.

”Pehmopaperituotteiden kysyntä kasvaa, joten meidän on lisättävä kapasiteettiamme. Aiemmin asennetut Valmetin pehmopaperilinjat ovat palvelleet meitä hyvin. Olemme voineet toimia maksiminopeudella ja saavuttaa tarvittavan tuotantotason. Operaattorimme tuntevat konekonseptin, ja sitä on helppo käyttää. Siksi Advantage DCT -linja oli meille jälleen luonteva valinta”, sanoo Papel San Franciscon tuotantojohtaja Dario Palma y Meza Espinoza.

”On ollut hienoa osallistua toimittajana Papel San Franciscon vaikuttavaan kasvuun. He odottavat kaikessa parasta laatua yksityiskohtia myöten. Olemme vakuuttuneita siitä, että tämäkin yhteinen projektimme on menestys”, sanoo pehmopaperitehtaista vastaava Valmetin Pohjois-Amerikan myyntijohtaja Jan Larsson.

Toimituksen tekniset tiedot

Uuden pehmopaperikoneen leveys on 2,8 metriä ja rakennenopeus 2 200 m/min. Se kasvattaa Papel San Franciscon nykyistä WC-paperin, talouspaperin ja lautasliinojen vuosituotantoa 30 000 tonnilla.

Toimitukseen kuuluu Advantage DCT 100TS -pehmopaperikone, jossa on OptiFlo-perälaatikko ja valurautainen jenkkisylinteri sekä hyväksi todettua Advantage-pehmopaperiteknologiaa, kuten ViscoNip-puristin, AirCap-huuva ja WetDust-pölynhallintajärjestelmä. Toimitus sisältää käyntiinajon ja käyttöönoton.

Tietoa asiakkaasta Papel San Francisco

Papel San Franciscon ensimmäinen pehmopaperikone käynnistettiin vuonna 1982. Yhtiö on kasvanut tasaisesti 40 viime vuoden aikana, ja nykyään sillä on käytössä seitsemän pehmopaperikonetta, joiden kapasiteetti on 210 000 tonnia pehmopaperituotteita vuodessa.

Jan Larsson, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat, Pohjois-Amerikan alue, Valmet, puh. +1 404 229 4269
Jenny Lahti-Samuelsson, myyntijohtaja, Pehmopaperitehtaat, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 703 17 12 87

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |