Valmetin uusi Neles™ Q-Disc™-ratkaisu parantaa prosessitehokkuutta vaativissa säätöventtiilisovelluksissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.7.2022 klo 11.00

Valmet laajentaa läppäventtiilitarjontaansa uudella Neles™ Q-Disc™ -ratkaisulla, joka on suunniteltu virtauksen hallintaan säätöventtiilisovelluksissa. Ratkaisu täydentää kesäkuussa 2021 lanseerattua modulaarista tuoteperhettä, joka koostuu Neles™ Neldisc™ ja Jamesbury™ Wafer-Sphere™ läppäventtiileistä.

”Modulaarinen läppäventtiilituoteperhe kehitettiin auttamaan asiakkaitamme valitsemaan juuri oikea venttiili niin tyypillisiin prosesseissa esiintyviin haasteisiin kuin myös monimutkaisiin virtausolosuhteisiin”, kertoo läppäventtiileistä vastaava johtaja Taija Hämäläinen Valmetilta. ”Q-Disc™ on suunniteltu erityisesti säätöventtiilisovelluksille. Yksi sen päähyödyistä on toimilaitteen ylimitoituksen välttäminen säätöventtiilipaketeissa, mikä parantaa venttiiliratkaisun kustannus- ja energiatehokkuutta. Q-Disc™ on ratkaisumme vaativaan virtauksenhallintaan ja tarkkaan säädettävyyteen.”

Valmet täydensi tarjoomaansa venttiiliratkaisuilla huhtikuussa 2022, kun teollisuuden virtauksensäätöön erikoistunut Neles sulautui Valmetiin. Neles on nyt Valmetin Virtauksensäätö-liiketoimintalinja.

Ratkaisu haastaviin säätöventtiilisovelluksiin

Q-Disc™:n avulla voidaan välttää väliaineen kavitointi pienillä venttiilin avauskulmilla. Q-Disc™ on myös markkinoiden tehokkain läppäventtiileihin saatavilla oleva melunvaimennin: Q-Disc™:n on todettu vaimentavan melua tietyissä virtausolosuhteissa jopa 12 dB.

”Ratkaisun avulla koko venttiili-toimilaitepaketti on mahdollista optimoida erittäin tehokkaaksi, sillä Q-Disc™ vähentää virtauksen aiheuttamaa dynaamista momenttia ja siten parantaa koko prosessin luotettavuutta ja tehokkuutta”, Hämäläinen kertoo.

Q-Disc™ on saatavilla laajaan valikoimaan läppäventtileitä, ja sen käyttöalue ulottuu aina +600 °C asti. Lue lisää Q-Disc™-ratkaisusta osoitteessa www.valmet.com/flowcontrol.

Neles™ Q-Disc™ tarjoaa tarkkaa virtauksenhallintaa vaativiin säätöventtiilisovelluksiin. Ominaisuus on saatavilla laajaan valikoimaan Neles™ Neldisc™ ja Jamesbury™ Wafer-Sphere™ läppäventtiileitä. Q-Disc on myös markkinoiden tehokkain läppäventtiileihin saatavilla oleva melunvaimennin.

Yritysviestintä

Taija Hämäläinen, Johtaja, Läppäventtiilit-tuotelinja, Virtauksensäätö-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 050 3174286
Kaisa Voutilainen, viestintä- ja markkinointijohtaja, Virtauksensäätö-liiketoimintalinja, Valmet, kaisa.voutilainen(at)valmet.com, puh. 040 018 8414

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |