Valmet toimittaa haihduttamon uusinnan Grasim Industriesin sellutehtaalle Intiaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.9.2021 klo 11.00

Valmet toimittaa haihduttamon uusinnan Grasim Industries Limitedin Harihar Polyfibersin sellutehtaalle Intiaan. Uusintaprojekti on suunniteltu parantamaan haihduttamon luotettavuutta ja lisäämään kapasiteettia vastaamaan Grasim Industriesin selluntuotannon tulevia laajentumissuunnitelmia. Sivulauhteen kierrätyksen laadun parantaminen vähentää tehtaan energian ja veden kulutusta.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2021 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin ja käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2022 kolmannelle neljännekselle.

”Tavoitteenamme on kasvattaa sellulinjamme kapasiteettia ja energiatehokkuutta vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Valitsimme Valmetin kumppaniksemme toimittamaan uusinnan edistyneellä haihduttamoteknologialla”, sanoo Ajay Gupta, Unit Head, Harihar Polyfibers Unit, Grasim Industries Limited.

”Pystymme tarjoamaan selkeitä parannuksia edistyneen haihduttamoteknologiamme ja teknisen tiimimme suunnitteleman räätälöidyn ja yksityiskohtaisen uusintaratkaisun avulla. Odotamme onnistunutta uusintaprojektia yhdessä asiakkaamme kanssa”, sanoo Varun Jain, Intian maajohtaja, Valmet.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää kaksi uutta Valmet Vapor Recycling -teknologiaan perustuvaa haihdutusyksikköä. Tämä on todistetusti toimiva ratkaisu kuivan kiintoaineen käyttöön ilman keskipaineista höyryä. Toimitukseen kuuluu suunnittelu- ja työmaapalvelut.

Tietoa asiakkaasta Grasim Industries Limited

Grasim Industries Limited, maailmanlaajuisen Aditya Birla Group -konserniryhmän lippulaiva, kuuluu Intian julkisesti noteerattujen kärkiyritysten joukkoon. Se on maailman johtava viskoosikatkokuitujen valmistaja ja Intian suurin kloori-alkali-, pellava- ja eristeyritys. Intiassa Karnatakassa sijaitseva Hariharin yksikkö valmistaa viskoosikatkokuitua ja viskoosilaatuista sellua, joka on viskoosikatkokuidun raaka-aine. Grasimin tavoitteena on luoda kestävää arvoa yli 24 000 työntekijälleen ja 230 000 osakkeenomistajalleen, yhteiskunnalle ja asiakkaille. www.grasim.com

Varun Jain, Intian maajohtaja, Valmet, puh. +91 96548 13696
Syamsundar B, myyntijohtaja, talteenotto, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +918056016799

Valmetin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,7 miljardia euroa. 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.