Valmet vahvistaa automaatiopalveluidensa paikallista asiakastukea solmimalla jälleenmyyntisopimuksen intialaisen Fox Solutionsin kanssa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 4.4.2019 klo 11:00

Valmet on solminut strategisen energia- ja prosessiteollisuuden automaatiota koskevan jälleenmyyntisopimuksen Fox Solutions -yhtiön kanssa Intiassa. Sopimus vahvistaa Valmetin automaatiojärjestelmien paikallista asiakastukea Intiassa, Lähi-idässä ja Singaporessa. Sopimus allekirjoitettiin joulukuussa 2018.

Sopimus mahdollistaa instrumentoinnin ja sähköistyksen sisältävät automaation kokonaistoimitukset näillä markkinoilla. Fox Solutions toimii Intiassa ensisijaisesti energiateollisuudessa, Arabiemiraateissa ja Omanissa energia- ja prosessiteollisuudessa ja Singaporessa enimmäkseen prosessiteollisuudessa.

Fox Solutions myy osana kokonaistoimituksiaan Valmetin automaatiojärjestelmiä Valmet DNA -laitteistoineen ja perusohjelmistoineen. Yhtiö myös asentaa järjestelmät ja tarjoaa asiakkaille suunnittelu- ja käyttöönottopalveluita. Valmet auttaa Fox Solutionsia kouluttamaan asiakkaita ja tarjoaa tarvittavaa lisätukea. Sopimuksen avulla yhä useammat energia- ja prosessiteollisuusasiakkaat saavat käyttöönsä Valmetin edistyksellisiä automaatioratkaisuja.

Valmetin automaatioratkaisut tunnetaan jo hyvin Intian energiamarkkinoilla niiden laajan asennuskannan ansiosta. Laitteet on toimittanut Valmetin teknologiakumppani Bharat Heavy Electricals Limited (BHEL), joka on Intian suurin voimalaitoslaitteiden toimittaja. Sopimus Fox Solutions -yhtiön kanssa laajentaa Valmetin läsnäoloa markkinoilla.

"Sopimus noudattaa Valmetin strategiaa automaation kumppanuusliiketoiminnan vahvistamisesta näillä alueilla. Fox Solutionsilla on vahva asema etenkin Intiassa, mutta meille on etua myös yhtiön toiminnasta Lähi-idässä ja Singaporessa. Näemme paljon mahdollisuuksia laajentaa automaatiojärjestelmäliiketoimintaamme energia- ja prosessiteollisuudessa uusimman jälleenmyyjämme kanssa", sanoo Valmetin Automaatio-liiketoiminnan kumppanuuksista vastaava johtaja Kari S. Heikkilä.

"Fox Solutions odottaa pitkää ja mielenkiintoista yhteistyötä Valmetin kanssa. Synergiaa syntyy paljon yhteisistä arvoista, teknologiakeskeisyydestä ja asiakaslähtöisyydestä", toteaa Fox Solutionsin vastuunalainen yhtiömies Joy Aloor.

Tietoa Fox Solutions -yhtiöstä

Fox Solutions on perustettu vuonna 1995, ja sillä on yli 400 työntekijää. Se on toimittanut eri puolille maailmaa yli 2 000 automaatiojärjestelmää, joista 500 on ollut isoja projekteja. Yhtiön asiakkaat toimivat öljy- ja kaasuteollisuudessa, vedenkäsittelyssä, energiantuotannossa sekä kemian- ja muissa teollisuuksissa. Fox Solutionsin liikevaihto on noin 22 miljoonaa euroa.

Vasemmalta: Amit Rastogi (Valmet), Markku Henttu (Valmet), Matti Miinalainen (Valmet), Kari Heikkilä (Valmet), Joy Aloor (Fox Solutions), Pravin Tripathi (Valmet) ja Kaustubh Purohit (Valmet).

Kari S. Heikkilä, johtaja, Partner Business, Automaatio, Valmet, puh. 040 552 8372

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.