Valmet toimittaa viiraosan uudistuksen Ajin P&P:lle Koreaan - esittelee innovatiivisen Sleeve Roll -teknologian

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 18.6.2019 klo 9:00

Valmet toimittaa viiraosan uudistuksen Ajin P&P:n Dalseongin tehtaalle Koreaan. Toimitukseen sisältyy ensi kertaa markkinoille esiteltävä Sleeve Roll -teknologia. Kartonkikone PM 3:n uudistuksella tavoitellaan tuotannon kasvua ja lopputuotteen laadun parantamista. Uusitun koneen käyttöönotto on suunniteltu vuodelle 2020.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 toisen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Ajin arvostaa Valmetin osaamista ja vahvaa keskittymistä asiakaslähtöiseen tuotekehitykseen. Valmet on jatkuvasti tarjonnut markkinoille uusia ja innovatiivisia ratkaisuja esimerkiksi energian, veden ja raaka-aineiden tehokkuuden parantamiseksi. Sleeve Roll on erinomainen esimerkki tästä", Ajin P&P:n johtaja Dr. Jin-Doo Kim sanoo.

Toimituksen tekniset tiedot

PM 3:n toimitus sisältää muutoksia viiraosaan. Olemassa oleva fourdrinier-viiraosa uudistetaan OptiFormer Hybridiksi lisäämällä yläviirayksikkö, joka hyödyntää uutta ja innovatiivista Sleeve Roll -teknologiaa. Sleeve Roll -telassa on hihnamainen ulkokerros. Hihnan ja telassa olevan kengän avulla saadaan aikaan puristava vedenpoistopaine. Sleeve Roll -telateknologian ansiosta alipaineistettua yläviirayksikköä ei tarvita lainkaan. Teknologia soveltuukin erityisen hyvin koneuusintoihin, sillä teknologian avulla on mahdollista nostaa vedenpoistokapasiteettia ja samalla vähentää energiankulutusta. Uudistettavat koneet automatisoidaan Valmet DNA -koneenohjausjärjestelmällä.

Viiraltaan 5 900 mm leveä PM 3 tuottaa kierrätettyjä aallotuskartonkeja suunnittelunopeudella 1 300 m/min ja neliöpainoalueella 90-120 g/m².

Tietoja asiakkaasta Ajin P&P

Ajin P&P Co., Ltd. on korealainen aallotuskartonki- ja pakkausvalmistaja, joka perustettiin vuonna 1975. Se arvostaa suuresti tutkimus- ja tuotekehitystoimintaa sekä kestävää kehitystä ja haluaa olla johtava yritys kierrätysliiketoiminnassa.

Kättely sinetöi sopimuksen (vasemmalta): Timo Saresvuo (Valmet), Jin-Doo Kim, Yeon-Wook Jung (kumpikin Ajinilta), Hannu T Pietilä, Sami Anttilainen ja Tae-Yeon Kwon (kaikki kolme Valmetilta)

Hannu T Pietilä, yritysmyyntijohtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +358 40 5034085
Sami Anttilainen, tuotemyyntijohtaja, Kartonki- ja paperitehtaat, Valmet, puh. +358 407687854

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal