Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 13.5.2019 klo 11:00

Valmet toimittaa polttoprosessien diagnostiikka- ja monitorointiteknologiaa Harbin Boilerille Kiinaan. Tilaus sisältää kaksi Valmet Acoustic Pyrometer -järjestelmää, jotka asennetaan Fugu-voimalaitokselle.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Järjestelmät toimitetaan vuoden 2019 toisen neljänneksen aikana. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Tämä järjestelmä on tällä hetkellä yksi markkinoiden edistyksellisimmistä savukaasujen lämpötilan mittaustyökaluista. Se tarjoaa välittömästi savukaasukanavan poikkilämpötilat erinomaisella tarkkuudella, parantaa lämmönsiirtotehokkuutta tasapainottamalla palamista ja vähentää päästöjä säätelemällä kriittisiä lämpötilaprofiileja. Uskomme asiakkaamme hyötyvän tästä ratkaisusta", sanoo Yong Guan, Beijing Maxonicin, Valmetin paikallisen jakelijan, toimitusjohtaja.

"Viime vuonna Valmet osti Enertechnixin, polttoprosessien diagnostiikka- ja monitorointiteknologiaan erikoistuneen yhtiön, ja nyt tuotteet on integroitu osaksi automaatiotuoteportfoliota. Olemme erittäin tyytyväisiä, että voimme tarjota tätä edistynyttä polttoprosessien diagnostiikka- ja monitorointiteknologiaa yhä useammalle kiinalaiselle asiakkaalle. Järjestelmä on suunniteltu tarjoamaan erinomaista luotettavuutta, lämmönsiirtotehokkuutta, päästöjen hallintaa, käytettävyyttä ja turvallisuutta voimalaitoksille", kertoo Andy Zhang, Valmetin Automaatio-liiketoiminnan alueellinen myyntipäällikkö.

Tietoa Valmetin toimituksesta

Toimitus sisältää kaksi Valmet Acoustic Pyrometer -järjestelmää. Kyseessä on kosketukseton mittalaite, joka mittaa erittäin tarkasti savukaasun hetkellisen lämpötilaprofiilin missä tahansa osassa kattilaa. Akustisen pyrometrin tärkeimpiin sovelluksiin kuuluvat tulipesän savukaasujen lämpötila- ja lämpötilajakaumamittaus.

Tietoa paikallisesta jakelijasta Beijing Maxonic Energy Technologies Co., Ltd.

Maxonic on Valmetin paikallinen jakelija Valmet Acoustic Pyrometer -tuotteille määrätyillä teollisuusaloilla Kiinan mantereella ja Hong Kongissa, lukuun ottamatta Taiwania.

Tietoa asiakkaasta Harbin Boiler Co., Ltd.

Vuonna 1954 perustettu Harbin Boiler Co. yhtiö sijaitsee Harbinissa, Kiinassa. Se on yksi maailman isoimmista suurten sähköntuotantolaitteiden valmistajista. Harbin Boiler on Kiinassa merkittävä ydinvoimalaitosten, voimalaitosten apulaitteiden, suurten petrokemian laitteiden ja ympäristönsuojelutuotteiden suunnittelu-, tuotanto- ja palvelutoimittaja. Harbin Boiler on valmistanut yli 70 % paikallisista käyttökattiloista. Lisäksi yrityksen kattiloita on asennettu yli 400 voimalaan Kiinassa, ja niitä toimitettu yli 20 maahan ja alueelle.

Valmet Acoustic Pyrometer

Andy Zhang, Automaatio-liiketoiminnan alueellinen myyntipäällikkö, Valmet, puh. +86 21 3997 5000

Lue lisää: http://www.valmet.com/boilerdiagnostics

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.