Valmet toimittaa pakokaasujen puhdistusjärjestelmiä COSCO SHIPPING Lines -varustamolle Kiinaan

Valmet toimittaa pakokaasujen puhdistusjärjestelmiä (pesureita) kymmeneen COSCO SHIPPING Lines Co., Ltd. -varustamon rahtialukseen. Pesurit asennetaan jo liikenteessä oleviin aluksiin Kiinassa vuoden 2019 aikana. Projekti toteutetaan yhdessä Health Lead Development Ltd. -yhtiön kanssa.

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 1.7.2019 klo 11:00

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2018 neljännen neljänneksen ja vuoden 2019 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Valmetilla on pitkä kokemus pesurijärjestelmien toimittamisesta erilaisiin laivatyyppeihin, ja sillä on ollut toimintaa Kiinassa yli 80 vuoden ajan. Tällä hetkellä Valmetilla on maassa neljä tuotantoyksikköä ja kolme palvelukeskusta, joissa työskentelee noin 1 700 ammattilaista.

”Toimitukset ovat hyvä esimerkki siitä, miten Valmet pystyy luomaan räätälöidyn konseptin asiakkaalle. Ratkaisumme ansiosta pesurijärjestelmät voidaan asentaa alukseen ilman rahtikapasiteetin pienenemistä. Saumaton yhteistyö Valmetin yksiköissä ja kansainvälisen toimittajaverkoston kanssa mahdollisti erittäin lyhyet toimitusajat. Pesurijärjestelmät asennetaan ennen kansainvälisen merenkulkujärjestö IMO:n tulevaa rikkirajoitetta, ja ne mahdollistavat korkearikkisen polttoaineen käytön, joka on matalarikkisemmän polttoaineen käyttöä halvempaa”, sanoo Shijie Wang, Senior Sales Manager, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet.

Tietoa Valmetin toimituksista

Toimitus COSCO SHIPPING Lines -varustamolle sisältää räätälöidyn avoimella kierrolla varustetun järjestelmän pääkoneelle ja apukoneille sekä aputoimilaitteet ja ohjausjärjestelmän.

Pakokaasu pestään merivedellä avoimella kierrolla. Valmetin laiva-automaatiojärjestelmä Valmet DNA valvoo jatkuvatoimisesti päästöjä ja ohjaa koko pakokaasupesurijärjestelmää.

Tietoa asiakkaasta COSCO Shipping Lines Co, Ltd.

COSCO SHIPPING Lines Co., Ltd. muodostaa COSCO SHIPPING Group -konsernin liiketoiminnan ytimen. Sen päätoimiala on merirahtikuljetuspalvelut ja niihin liittyvä liiketoiminta Kiinassa ja kansainvälisesti.

Vuoden 2018 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 376 rahtilaivaa, joiden kokonaiskapasiteetti oli 2,1 miljoonaa 20-jalkaista konttia eli kolmanneksi eniten koko maailmassa ja eniten Aasiassa. COSCO SHIPPING Lines operoi 362 kansainvälistä ja kiinalaista laivareittiä. Niistä 228 on kansainvälistä (mukaan lukien kansainväliset syöttöpalvelut), 47 Kiinassa sekä 87 Jangtse- ja Helmijoilla. Laivat käyvät 329 satamassa sadassa maassa ympäri maailmaa.

Valmet toimittaa pakokaasujen puhdistusjärjestelmiä COSCO SHIPPING Lines -varustamon rahtialuksiin Kiinaan.

Wang Shijie, Senior Sales Manager, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +86 13801 339681
Anssi Mäkelä, Senior Manager, merenkulun päästöjärjestelmät, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 50 317 4173

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.