Valmet toimittaa päällystetyn kartongin koneen Graphic Packaging Internationalille Yhdysvaltoihin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 21.10.2019 klo 15:00

Valmet toimittaa päällystetyn kartongin koneen Graphic Packaging Internationalin (GPI) tehtaalle Kalamazoon kaupunkiin, Michiganiin, Yhdysvaltoihin. Investoimalla uusimpaan päällystetyn kartongin tekniikkaan GPI sitoutuu tuottamaan laadultaan erinomaisia, kustannuskilpailukykyisiä ja ympäristöä säästäviä pakkauksia päällystetystä kierrätyskartongista (CRB). Koneen käyttöönotto on suunniteltu vuoden 2022 ensimmäiselle puoliskolle.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2019 kolmannen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Valmet on tarjonnut meille innovatiivista mutta toimivaksi todettua teknologiaa saavuttaaksemme tuotteidemme korkeat laatutavoitteet. Meillä on ollut Valmetin kanssa hyvä ja pitkä yhteistyö. Suhteemme perustuu molemminpuoliseen luottamukseen, mikä on erittäin tärkeää tämänkaltaisissa suurissa hankkeissa”, sanoo GPI:n suunnittelun ja teknologian vanhempi apulaisjohtaja Rusty Miller.

”Valmetilla on erittäin hyvät suhteet GPI:iin, ja meillä on ollut menestyviä yhteisiä projekteja. Olemme iloisia, että saamme olla mukana tässä tärkeässä hankkeessa ja toimittaa uuden päällystetyn kartonkikoneen Yhdysvaltoihin,” sanoo Dave King, Pohjois-Amerikan aluejohtaja Valmetilta.

Kartonkikone tuottaa päällystettyjä kierrätyskartonkeja (CRB eli valkopintainen kierrätyskartonki, WLC). Koneen vuotuinen kapasiteetti on noin 500 000 lyhyttä tonnia, mikä vastaa 454 000 metristä tonnia.

Valmetin toiminnot Pohjois-Amerikassa

Valmetin Pohjois-Amerikan toiminnot tukevat sellu-, paperi- ja energiateollisuutta 1 344 työntekijän voimin ympäri Yhdysvaltoja, Kanadaa ja Meksikoa sijaitsevissa 18 palvelu-, tuotanto- ja myyntiyksikössä. Valmetin toimittamat koneet tuottavat vuosittain 86 miljoonaa tonnia paperia, kartonkia, pehmopaperia ja massaa, mikä on 70 prosenttia Pohjois-Amerikan tuotannosta.

Tietoja asiakkaasta Graphic Packaging

Graphic Packaging Holding Company, jonka pääkonttori sijaitsee Atlantassa, Georgiassa, valmistaa kuluttajapakkauksia. Yhtiö on johtava monenlaisten tuotteiden paperipohjaisten pakkausratkaisujen toimittaja ruoka-, juoma-, ravintola- ja muille kulutustavaroita tarjoaville yrityksille. Yhtiö toimii maailmanlaajuisesti, ja se on yksi Yhdysvaltojen suurimmista taivekartonkien ja paperipohjaisten ruokailutuotteiden tuottajista. Yhtiöllä on johtava markkina-asema päällystetyssä kierrätyskartongissa, päällystetyssä valkaisemattomissa voimakartongeissa ja valkoisissa sellukartongeissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli noin 6 miljardia dollaria. Sillä on yli 70 toimipistettä ja yli 17 000 työntekijää maailmanlaajuisesti.

Kari Räisänen, myyntijohtaja, EMEA & Pohjois-Amerikka, Kartonki- ja paperitehtaat, Valmet, puh. +358 40 518 0567
Dave King, aluejohtaja, Pohjois-Amerikka, Valmet, puh. +1 7049680521

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.