Valmet esittelee uuden optisen kokonaissakeuden ja tuhkan inline-mittauksen

Valmet OC2R

Valmet esittelee uuden optisen kokonaissakeuden ja tuhkan inline-mittauksen.

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5.9.2019 klo 11:00

Valmet on lanseerannut uuden Valmet Optical Consistency Measurement (Valmet OC2R) -mittauksen, joka on kehitetty kierrätetyn kuidun sekä yleisiin paperin, pehmopaperin ja kartongin massankäsittelyn sovelluksiin.

Valmet OC2R hyödyntää alkuperäisessä Valmet Optical Consistency -sakeuslähettimessä käytössä olevaa kokonaissakeuden mittausmenetelmää, johon on lisätty tuhkapitoisuuden mittaus toiseksi saatavilla olevaksi mittaukseksi. Erityisesti matalasakeusmittauksissa Valmetin optiset lähettimet ovat usein ainoa mahdollinen mittaustekniikka, joka tarjoaa luotettavia tuloksia. Valmet OC2R on helppo ja edullinen asentaa, ja sen mittausanturi voidaan asentaa ja irrottaa prosessista ilman erikoistyökaluja tai prosessin pysäyttämistä.

Valmet OC2R on ihanteellinen valinta mekaanisten ja kemiallisten massojen sekä kierrätettyjen kuitujen sovelluksiin massan käsittelystä ja lajittelusta aina konesäiliölle asti.

”Tuhkamittauksen lisäys kokonaissakeusmittaukseen avaa uusia mahdollisuuksia kuitumassan tuhkan hallintaan, parantaa hylynkäsittelyä ja vähentää konesäiliön massan vaihtelevuutta. Kierrätettyjen kuitujen käsittelyssä kahden mittauksen hyötyjä ovat muun muassa parantunut lopputuotteen laatu, massan lujuus ja optiset ominaisuudet”, sanoo Heikki Föhr, tuotepäällikkö, Valmet Optical Consistency Measurement, Automaatio, Valmet.

Teknistä tietoa Valmet Optical Consistency Measurement (Valmet OC2R) -mittauksesta

Valmet OC2R liittyy Valmet Optical Consistency Measurement (Valmet OC) -lähetinperheeseen, jotka on optimoitu käytettäväksi mekaanisten massojen lisäksi eukalyptussellun, kierrätettyjen kuitujen ja kemiallisten massojen kanssa. Turbulenttisen virtauksen alueelle asennetut lämpötilan- ja tärinänkestävät anturit ovat itsestään puhdistuvia jopa vaativassa kierrätettyjen kuitujen sovelluksissa. Jakaessaan samat eri sovelluksiin optimoidut peruskomponentit ja -moduulit, lähettimet ovat ansaitusti keränneet mainetta tarkkuudellaan, luotettavuudellaan ja helpolla asennuksellaan.

Lue lisää: https://www.valmet.com/valmetoc

Valmet esittelee uuden optisen kokonaissakeuden ja tuhkan inline-mittauksen.

Heikki Föhr, tuotepäällikkö, Valmet Optical Consistency Measurement, Automaatio, Valmet, puh. +358 50 551 0730
Sami Saarenmaa, liiketoimintajohtaja, mittalaitteet, Automaatio, Valmet, puh. +358 40 583 4147

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal