Valmetille toinen pehmopaperilinjatilaus Century Pulp and Paperilta Intiasta

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 13.12.2018 klo 10.00

Valmet on valittu toimittamaan pehmopaperin tuotantolinja Century Pulp and Paperille (CPP) Intiaan. Uusi Valmet Advantage -pehmopaperilinja asennetaan CPP:n tehtaalle Lalkuaan.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2018 viimeisen vuosineljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei kerrota julkisuuteen.

Tilaus on Valmetin toinen pehmopaperikonetoimitus CPP:n Lalkuan tehtaalle. Yritysten välinen yhteistyö alkoi vuonna 2008, kun CPP:n ensimmäinen Valmet-pehmopaperikone asennettiin.

"Olemme innoissamme siitä, että olemme ensimmäinen yhtiö Intiassa, jolle asennetaan Advantage ViscoNip -puristimella varustettu pehmopaperilinja. Uusimman puristusteknologian ja Advantage ReDry -järjestelmän yhdistelmä tuottaa merkittävän energiansäästön, yhtenäisen kosteusprofiilin ja nippikuorman joustavuuden 150 kN/m:iin saakka", sanoo Century Pulp and Paperin toimitusjohtaja J.P. Narain. "Uusi tuotantolinja lisää yli 36 000 tonnia laadukasta kasvopaperia, WC-paperia, talouspyyhkeitä ja lautasliinapaperia yhtiön nykyiseen vuotuiseen tuotantokapasiteettiin."

Intian pehmopaperimarkkinat kasvavat nopeasti sekä kapasiteetin että laadun osalta. Uuden Valmet-pehmopaperikoneen avulla CPP vahvistaa markkina-asemaansa.

"Century Pulp and Paper vie alueen pehmopaperiliiketoimintaa eteenpäin, mikä edellyttää parasta suorituskykyä ja maailman johtavien teknologioiden käyttöä. Olemme ylpeitä siitä, että CPP valitsi jälleen Valmetin Advantage-pehmopaperiteknologian, ja odotamme innolla pääsevämme kehittämään yhteistyötämme edelleen ja tukemaan yhtiön vahvaa laajentumista", sanoo Valmetin myyntijohtaja Tomas Karlsson.

Tietoa toimituksesta

Uuden Advantage DCT 100HS -pehmopaperikoneen, TM 7:n, leveys on 2,85 m ja suunnittelunopeus 2 000 m/min. Kone on varustettu OptiFlo-perälaatikolla ja 16 jalan jenkkisylinterillä. Se sisältää Advantage-pehmopaperiteknologioihin kuuluvat AirCap- ja Hot Air -järjestelmät sekä SoftReel A -rullaimen. Lisäksi siinä käytetään ReDry-teknologiaa, joka on uusi tapa ottaa talteen energiaa huuvan poistoilmasta ja käyttää sitä paperiradan lämmittämiseen ennen kuivatusta. ViscoNip-puristimeen yhdistettynä sillä on saavutettu merkittävä energiansäästö ja laadun parannus. Raaka-aineena käytetään ensiökuitua. Tuotantolinja on optimoitu säästämään energiaa ja parantamaan lopputuotteen laatua.

Tietoja asiakkaasta Century Pulp and Paper

Century Pulp and Paper (CPP) on huippulaatuisen kirjoitus- ja painopaperin tuottaja sekä pehmopaperin, kartongin ja Rayon Grade Pulp (RGP) -tuotteiden johtava valmistaja. Century Pulp and Paper on Century Textile and Industries Ltd:n (CTIL) divisioona, ja se on saavuttanut merkittävän tehokkuuden monella alalla lyhyessä ajassa.

Century Pulp and Paper toimii Himalajan juurella Lalkuassa (Nainitalissa) ja on sitoutunut paikallisyhteisön työllistäjä.

Vasemmalta: Salim Ahmad Saifee (Century Pulp and Paper), Anil Setia (Century Pulp and Paper), J.P Narain (Century Pulp and Paper), Tomas Karlsson (Valmet) ja Nandkumar DM (Valmet).

Tomas Karlsson, myyntijohtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmetin Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö
puh. +46 766 39 79 89, sähköposti tomas.a.karlsson[at]valmet.com

Nandkumar DM, johtaja, myynti ja tekninen tuki, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet
puh. +91 965 412 4517, sähköposti nandkumar.dm[at]valmet.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.