Valmet palkkaa lähes 400 nuorta kesätöihin Suomessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 28.5.2018 klo 11:00

Lähes 400 opiskelijaa työskentelee kesäharjoittelijoina Valmetin toimipisteissa Suomessa tänä kesänä. Lisäksi peruskoulussa tai lukiossa opiskelevia nuoria työskentelee Valmetilla Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöohjelman kautta.

Valmet työllistää nuoria 16 eri paikkakunnalla. Eniten kesätyöntekijöitä työskentelee Tampereella ja Jyväskylässä. Yli 220 eli suurin osa kesäharjoittelijoista työskentelee suunnittelun, asiakaspalvelun, myynnin, markkinoinnin, tuotekehityksen ja taloushallinnon parissa. Noin 40 prosenttia harjoittelijoista palkataan tuotannon työtehtäviin.

"Otamme innoissamme vastaan näin monta nuorta työskentelemään meille kesän ajaksi. Tarjoamme heille hienon mahdollisuuden oppia uusia taitoja sekä kerryttää työkokemusta globaalissa ja nopeasti kehittyvässä yhtiössä. Harjoittelijat antavat meille uusia näkökulmia ja tuoreita ideoita. Toivomme, että tämä kokemus innoittaa ja motivoi nuoria ryhtymään tulevaisuuden ammattilaisiksi sellu-, paperi- ja energia-alalle sekä automaatioon", sanoo Valmetin henkilöstöjohtaja Julia Macharey.

Valmet tukee Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjaa

Valmet on neljättä vuotta mukana T-Median ja Taloudellisen tiedotustoimisto TATin yhdessä pääyritysyhteistyökumppaneiden kanssa käynnistämässä Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa.  Kampanjan tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Valmet haluaa omalta osaltaan edistää vastuullisia työelämän pelisääntöjä, joilla taataan turvallinen ja harjoittelijan oikeuksia kunnioittava mielekäs kesätyökokemus.

Sini Vilppula, HR asiantuntija, Valmet, puh. +358 400 734 251

Emilia Peltola, johtaja, ulkoinen viestintä, Valmet, puh. +358 50 540 9747

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.