SVEZA Group ja Valmet ovat allekirjoittaneet aiepöytäkirjan Vologdan alueelle Venäjälle suunniteltuun sellutehdasprojektiin liittyen

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 26. syyskuuta, 2018 klo 13:00

SVEZA Group suunnittelee uuden, modernin sellutehtaan rakentamista Vologdan alueelle Venäjällä. Marraskuussa 2017 SVEZA valitsi Valmetin tekemään sellutehtaan perussuunnittelun, joka on nyt saatu valmiiksi.

Syyskuun 26. päivä, 2018 Valmet ja SVEZA ovat allekirjoittaneet aiepöytäkirjan tavoitteenaan jatkoyhteistyö suunnitellussa sellutehdasprojektissa. SVEZA etenee nyt mahdollisen sellutehtaan valmisteluissa, mukaan lukien ympäristöluvat.

Tietoja SVEZA-yhtiöstä

SVEZA on maailmanlaajuisesti tunnettu vanerin valmistaja. Tällä hetkellä yhtiö tuottaa korkealaatuista vaneria venäläisestä koivusta kuudella tehtaallaan. Sen vuosituotanto on 1 260 000 kuutiometriä ja se on maailman suurin venäläisen koivuvanerin tuottaja.

Lisätiedot:
Bertel Karlstedt, Johtaja, Sellu ja Energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. 010 672 0000

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.fi, www.twitter.com/valmetglobal