Muutos Valmetin johtoryhmässä

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 7.8.2018 klo 16:00

Sami Riekkola (DI) on nimitetty Automaatio-liiketoimintalinjan johtajaksi 1. syyskuuta 2018 alkaen. Uudessa tehtävässään hän kuuluu Valmetin johtoryhmään ja raportoi toimitusjohtaja Pasi Laineelle.

Sami Riekkola työskentelee tällä hetkellä Energia ja prosessijärjestelmät -liiketoiminnan johtajana Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjassa. Sami aloitti uransa vuonna 1998 automaation projekti-insinöörinä Valmetissa ja on siitä lähtien työskennellyt yhtiössä erilaisissa automaatiotehtävissä Euroopassa ja Australiassa. Näiden vuosien aikana hänelle on kertynyt erinomainen kokemus automaatiotuotteista, projektin johtamisesta, myynnistä ja asiakassuhteista sekä automaatioon liittyvistä palveluista.

Sakari Ruotsalainen, nykyinen Automaatio-liiketoimintalinjan johtaja, on päättänyt pitkän ja menestyksekkään uransa jälkeen siirtyä eläkkeelle 30. syyskuuta 2018 alkaen.

"On ilo toivottaa Sami Riekkola johtoryhmäämme. Hänen pitkä ja monipuolinen kokemuksensa automaatioliiketoiminnastamme on antanut hänelle syvän ymmärryksen ko. liiketoiminnasta ja sen asiakkaista eri markkina-alueilla. Uskon, että tämä tausta antaa Samille erinomaiset lähtökohdat johtaa Automaatio-liiketoimintalinjaamme ja kasvattaa sitä edelleen. Haluan kiittää Sakari Ruotsalaista hänen vahvasta sitoutumisestaan ja erinomaisesta panoksestaan Valmetin menestykseen viime vuosina. Toivomme Sakarille kaikkea hyvää hänen jäädessään ansaitulle eläkkeelle", toteaa Valmetin toimitusjohtaja Pasi Laine.

Lisätiedot:
Pasi Laine, Toimitusjohtaja, Valmet, puh. 010 672 0001

Sami Riekkolan CV

Sami Riekkola on nimitetty Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjan johtajaksi 1.9.2018 alkaen. Tätä ennen hän on työskennellyt Energia ja Prosessijärjestelmät -liiketoiminnan johtajana Valmetin Automaatio-liiketoimintalinjassa (2018). Aiemmin Riekkola on työskennellyt erilaisissa automaatiotehtävissä Valmetissa ja Metsossa: Johtaja, Automaatioliiketoiminta, Keski- ja eteläinen EMEA-alue, Valmet (2015-2018), Johtaja, automaation myynti, Keskinen Itä-Eurooppa, Metso (2013-2015), Johtaja, Konenäkö-tuoteryhmä, Metso (2010-2013), Insinööri, Metso (2006-2010), Tuotepäällikkö, Profilers & Quality Management Systems, Metso (2004-2006), Vanhempi asiakaspalveluinsinööri, Metso (2003-2004), Projekti-insinööri, Valmet Automation (1998-2003). Sami Riekkola on koulutukseltaan automaatiotekniikan diplomi-inisinööri.

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa.

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelevät lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa, ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.comwww.twitter.com/valmetglobal