Valmetilta uusi optinen sakeusmittaus märkäosan sovelluksiin

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.6.2023 klo 9.30

Valmet lanseeraa uuden Valmet Optical Consistency Measurement (Valmet OC2W) -mallin massankäsittelyn lyhyen kierron sovelluksiin paperi-, pehmopaperi- ja kartonkikoneille. Kustannustehokas inline-sakeusmittaus soveltuu erityisen hyvin märkäosan sovellusten seurantaan.

Valmet OC2W hyödyntää alkuperäisen Valmet Optical Consistency Measurement (Valmet OC) -mallin kokonaissakeuden mittausmenetelmää, ja siihen on lisätty tuhkapitoisuuden mittaus erillisenä ulostulona. Erityisesti matalasakeusmittauksissa luotettavia tuloksia saa usein vain Valmetin optisella mittaustekniikalla. Valmet OC2W on helppo asentaa, koska mittausanturin paikalleen laitto ja poisotto ei edellytä erikoistyökaluja eikä prosessia tarvitse pysäyttää.

”Sovelluskohtaisten mallien ansiosta Valmet Optical Consistency Measurement -mittausjärjestelmän suorituskyky on erinomainen useimmissa sellu- ja paperisovelluksissa. Uusi Valmet OC2W mahdollistaa kustannustehokkaan optisen inline-mittauksen ja lisää uuden teknologiavaihtoehdon märkäosan seurantaan”, sanoo tuotepäällikkö Heikki Föhr Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Teknistä tietoa Valmet Optical Consistency Measurement -mittauksesta

Valmet OC2W kuuluu Valmet Optical Consistency Measurement -tuoteperheeseen, jonka ratkaisut on optimoitu erityyppisten puumassojen ja kierrätettyjen tekstiilikuitujen käsittelyyn. Turbulenttiselle virtausalueelle asennettavat lämpötilan- ja tärinänkestävät anturit ovat itsepuhdistuvia myös vaativissa prosessiympäristöissä. Valmet OC2W on kehitetty tuhkan ja kokonaissakeuden (0–12 %) mittaamiseen haastavassa märkäosan ympäristössä. Valmet OC -tuotteissa on samat peruskomponentit ja -moduulit, ja ne ovat tunnetusti tarkkoja, luotettavia ja helppoja asentaa.

Valmet OC2W on kehitetty massankäsittelyn lyhyen kierron sovelluksiin paperi-, pehmopaperi- ja kartonkikoneissa.

Heikki Föhr, tuotepäällikkö, Valmet Optical Consistency Measurement, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 050 551 0730
Sami Saarenmaa, liiketoimintapäällikkö, mittaukset, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. 040 583 4147

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |