Valmet toimittaa sellun- ja paperinvalmistuksen avainteknologiaa Naini Papersille Intiaan

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 31.8.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa avainteknologiaa, automaatioratkaisuja ja palveluita Naini Papersin sellu- ja kuitulinjauusintaan sekä uuteen erikoispaperikoneeseen (PK 3) Kashipurin tehtaalle Intiaan. Toimitus lisää tehtaan kapasiteettia ja auttaa vastaamaan päällystetyn erikoispaperin kysyntään. Toimitus on suunniteltu vuoden 2025 ensimmäiselle neljännekselle.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Sen arvoa ei julkisteta, mutta vastaavien toimitusten arvo on yleensä 40–60 miljoonaa euroa.

”Meillä on ollut hyvä yhteistyö Valmetin kanssa monissa sellutehdas- ja muissa projekteissa, joten valitsimme heidät myös sellutuotantokapasiteettiamme kasvattavan uusinnan toimittajaksi. Lisäsellu käytetään raaka-aineena uudessa PK 3:ssa. Intian markkinoilla on paljon potentiaalia päällystetylle erikoispaperille sekä ympäristöystävällisille joustopakkauksille. PK 3:n tuottamaa paperia voidaan käyttää pakkausmuovin korvaajana”, sanoo Naini Papers Limitedin toimitusjohtaja Pawan Agarwal.

”Olemme iloisia, että Naini Papers valitsi jälleen Valmetin. Kestävät teknologiamme, referenssimme, paikallinen läsnäolo sekä aiemmissa projekteissa ja Valmetin tuotekehityskeskuksen lukuisissa pilottikokeiluissa rakennettu luottamus olivat ratkaisevia tekijöitä tilauksen saamiseen. Erikoislaatuisten paperien markkina Intiassa kasvaa, ja Naini Papers on ottanut oikean askeleen eteenpäin ollakseen johtava tekijä siinä segmentissä”, sanoo Varun Jain, johtaja, Intia, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet.

Teknistä tietoa Valmetin toimituksesta

Keitto- ja kuitulinjan uusinnan on määrä nostaa nykyistä 300 ilmakuivatonnin kapasiteettia 370 ilmakuivatonniin päivässä (BD t/d). Valmetin toimitus sisältää avainprosessilaitteet, kuten SuperBatch-keittimen, TwinRoll Press -pesupuristimen, valkaisulaitoksen uudistamisen sekä muita lisälaitteistoja. Toimitukseen kuuluu myös perus- ja prosessisuunnittelu sekä työmaapalvelut. Automaatiotoimitus sisältää kuitulinjan analysaattorit ja mittalaitteet, kuten kappaluku-, massan vaaleus-, kemikaalijäännösmittaukset, keiton valkolipeän pitoisuuden ja mustalipeän jäännösalkalin sekä sellun sakeusmittauksen. Varaosapakettiin kuuluu laitteiden käynnistyksen kriittiset varaosat.

Päällystettyä erikoispaperia valmistava PK 3 on Intian ensimmäinen, ja sen suunnittelunopeus on 1 200 m/min. Kone tuottaa pääosin päällystettyjä ja päällystämättömiä laatuja, joiden neliöpaino on 40–170 g/m2. Raaka-aineena käytetään pääasiassa lehtipuusellua, johon on mahdollista sekoittaa täyteaineena havupuumassaa ja saostettua kalsiumkarbonaattia. Paperikoneen toimitus sisältää kaikki keskeiset teknologiat perälaatikolta rullaimelle mukaan lukien ilmajärjestelmät ja pituusleikkuri sekä teollisen internetin sovelluksia ja varaosapaketit.

Lisätietoa asiakkaasta Naini Papers Limited

Naini Papers Limited perustettiin vuonna 1995 ja on yksi Intian johtavista paperinvalmistajista.Yhtiö valmistaa korkealaatuisia kirjoitus- ja painopapereita ja on markkinajohtaja pahvimukien raaka-aineen sekä laminaattiraakapaperin valmistuksessa.

Marko Oinonen, myyntijohtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Paperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, Valmet, puh. 050 562 7240
Fredrik Willgottson, johtaja, sellu ja energia, Aasian ja Tyynenmeren alue, Valmet, puh. +66 61384 7911

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |