Valmet toimittaa automaation enfiniumin jätteenpolttolaitosprojektiin Sandwelliin and Dudleyhin Iso-Britanniaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 27.6.2023 klo 9.30

Valmet toimittaa automaation enfinium-yhtiön Kelvinin jätteenpolttolaitosprojektiin Sandwellissä and Dudleyssä Isossa-Britanniassa. Tilauksen teki kokonaisurakoitsija (EPC) Acciona, joka vastaa laitoksen suunnittelusta, hankinnoista ja rakentamisesta.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Loppuasiakas ottaa automaatiojärjestelmän vastaan syyskuussa 2025.

”Loppuasiakas on ollut tyytyväinen Valmet DNA -järjestelmäämme Parc Adferin, Kemsleyn ja Ferry Bridgen jätteenpolttolaitoksillaan, joihin toimitimme automaatiota vuosina 2018 ja 2015. Ketterä ja joustava toimintamme Accionan kanssa oli avaintekijä tämän uuden tilauksen varmistamisessa. Projekti on tärkeä Valmetille, sillä se kasvattaa markkinaosuuttamme Ison-Britannian jätteenpolttomarkkinoilla entisestään”, sanoo energiaprosessijärjestelmien myyntipäällikkö Henar Martinez Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Kelvinin laitos käynnistyy täysimittaisesti vuonna 2025. Se pystyy käsittelemään jopa 395 000 tonnia kierrätykseen kelpaamatonta, kotitalouksissa ja yrityksissä syntyvää jätettä ja tuottamaan siitä 44 megawattia sähköä, mikä vastaa yli 95 000 brittitalouden vuosittaista energiantarvetta.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluvat Valmet DNA Automation System -automaatiojärjestelmä, turvajärjestelmä, integroidut säädöt 11 kilovoltin jakeluun, suuret näytöt, laaja Valmet DNA User Interface -käyttöliittymä valvomoon, sähkönohjausjärjestelmä, yli 4 000 langoitettua I/O:ta sekä yli 7 500 linkkiä ja väyläsignaalia.

Henar Martinez, myyntipäällikkö, energiaprosessijärjestelmät, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. +34 914 841 229

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. 17 500 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi | Twitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |