Valmet korvaa höyryturbiiniautomaation Härnösand Energi & Miljö AB:n laitoksella Ruotsin Härnösandissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 23.11.2023 klo 9.30

Valmet korvaa höyryturbiiniautomaatiojärjestelmän Härnösand Energi & Miljö AB:n laitoksella Ruotsin Härnösandissa.

Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2023 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Asiakas ottaa turbiiniautomaatiojärjestelmän vastaan marraskuussa 2024.

”Kauppa jatkaa hyvää yhteistyötämme, sillä meillä on jo palvelusopimus laitoksen kanssa. Sitä laajennetaan nyt kattamaan myös turbiiniautomaatio”, sanoo myyntipäällikkö Thomas Wiberg Valmetin Automaatiojärjestelmät-liiketoimintalinjalta.

Härnösandin laitos käyttää polttoaineenaan pelkästään uusiutuvaa biopolttoainetta ympäröivistä metsistä. Tuotetun lämmön avulla turbiini pyörittää 11,7 megawatin tehoista generaattoria, joka tuottaa noin neljänneksen Härnösandin kaupungissa käytetystä sähköstä.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin kokonaistoimitus sisältää kahdennetun höyryturbiiniautomaatiojärjestelmän ja apulaitteet, jotka korvaavat olemassa olevan turbiinisäätäjän, ohjelmoitavan logiikan ja IO-kortit. Valmet toimittaa myös uuden IEC 61508 SIL 3 -standardin mukaisen turbiinisuojan ja uuden asennuslevyn olemassa olevaan IO-kaappiin.

Tietoa asiakkaasta Härnösand Energi & Miljö AB

Härnösand Energi & Miljö AB (HEMAB) on Härnösandin kaupungin kokonaan omistama yhtiö, jonka palveluksessa on 140 henkilöä. Sen toimialaan kuuluvat sähkön ja kaukolämmön tuotanto ja jakelu, kierrätys, maa-aineksen kunnostus, vesi ja jätevesi sekä kunnallinen laajakaistaverkko.

Thomas Wiberg, myyntipäällikkö, Automaatiojärjestelmät, Valmet, puh. +46 766 39 85 36

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 5,1 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fi X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |