Valmetin uusi retentiomittaus vakauttaa märkäosan toimintaa ensimmäisestä päivästä alkaen

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 24.3.2022 klo 11.00

Valmet esittelee uusimman sukupolven Valmet Retention Measurement -retentiomittauksen märkäosan kokonais- ja tuhkasakeuden mittaamiseen.

Valmet Retention Measurement pystyy luotettavasti mittaamaan kaikkia tunnettuja massatyyppejä ja täyteaineita. Se tarjoaa vakaan perustan täysin automaattiselle retentiosäädölle, joka parantaa koneen ajettavuutta, tehokkuutta ja lopputuotteen laatua. Esikalibrointimallit eri massatyypeille mahdollistavat luotettavat mittaustulokset heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Sujuvia lajinvaihtoja varten voi tallentaa jopa kahdeksan erilaista mallia.

”Haastavana tavoitteenamme oli nostaa jo alan standardina tunnettu Valmet Retention Measurement uudelle tasolle. Nyt uusimman sukupolven erinomaisen mittaustarkkuuden, käytettävyyden ja huippuluokan käyttöliittymän ansiosta olen varma, että olemme päässeet tavoitteeseen”, sanoo tuotepäällikkö Timo Rantala

Turvattu elinkaari

Uudistettu optiikka ja elektroniikka ovat saatavilla myös nykyisille käyttäjille päivityspaketteina, jotka pidentävät aiempien sukupolvien Valmet Retention Measurement -mittareiden käyttöikää.

Uudistetun mittauksen käyttöönotto ja operointi on helppoa uudella 7”-kosketusnäytöllä varustetulla Valmet Bridge -operointipäätteellä, joka on suunniteltu käytettäväksi Valmetin prosessimittauksien kanssa. Mittauksen kattavat diagnostiikat, tiedon tallennusominaisuudet ja tietoliikenneprotokollat sekä teollisen internetin kanssa yhteensopivat ominaisuudet parantavat suorituskykyä ja pääsyä Valmetin lähi- tai etäpalveluihin.

Vakaa märkäosa

Valmet Retention Measurement -mittauksesta saadaan paras hyöty märkäosan säätöpaketeilla, joita ovat Valmet Stand-Alone Retention Control (Valmet RET) -säätöratkaisu sekä Valmet DNA -automaatiojärjestelmään ja Valmet IQ -laadunhallintajärjestelmään integroitavat ratkaisut.

Märkäosan vakaa toiminta saavutetaan Valmetin hyväksi todistetun viiraveden sakeuden ja ratakatkon aikaisen tuhkasakeuden säädöllä, joka on käytössä sadoilla paperi- ja kartonkikoneilla maailmanlaajuisesti.

Uusimman sukupolven Valmet Retention Measurement -mittaus

Timo Ojanen, tekninen tuotepäällikkö, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 532 4384
Bogdan Pavlovic, liiketoimintapäällikkö, kartonki- ja paperianalysaattorit, Automaatio-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 760 7710

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.