Valmet tuo markkinoille uuden THRU-AIR® Bonder -sidontakoneen kuitukangasrainan tuotantoon

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 28.3.2022 klo 11.00

Valmet tuo markkinoille uuden THRU-AIR® Bonder -sidontakoneen IDEA 2022 -kuitukangasmessuilla Miamissa 28–31.3.2022. Tämän keksinnön avulla Valmet tarjoaa mahdollisuuden premium-laatuisten tuotteiden valmistamiseen kilpailukykyisillä kustannuksilla, mikä puolestaan voi johtaa kuitukangasrainan tuottajan markkina-arvon kasvuun.

Valmet on toimittanut huipputehokkaita sidontakoneita vuodesta 1968. Ilmavirtauksen ja lämmön jakojärjestelmien suunnittelun ansiosta Valmetin ilman läpivirtaukseen perustuvat järjestelmät saavat aikaan suurimman lämpöhyötysuhteen sekä parhaan lämpötilan ja ilman nopeuden säädön.

”Perinteisellä HONEYCOMB®-telaa käyttävällä sidontakoneellamme on toimialan paras suorituskyky. Kaikki asiakkaamme eivät kuitenkaan tarvitse HONEYCOMB® Bonder -koneen toimintatehokkuutta ja mekaanista kapasiteettia. Siksi katsoimme tarpeelliseksi kehittää tuotteen, jonka kustannukset ovat alhaisemmat ja rakenne kompaktimpi ja joka silti saavuttaisi lähes perinteisen sidontakoneen suoritustasot”, sanoo Valmetin tuotehallinnan päällikkö Lynn Violette.

”Uusi THRU-AIR® Bonder -sidontakone on optimoitu suuren suorituskyvyn saavuttamiseen alhaisilla kokonaiskustannuksilla, mukaan lukien pääomakustannukset, käyttökustannukset, asennus, kunnossapito, ajettavuus ja luotettavuus”, sanoo Valmetin kuitukangaslaiteyksikön myyntipäällikkö Eric Johnson.

Koneen nopeus, lämpötila ja ilman nopeus rainan läpi ovat helposti säädettävissä, millä optimoidaan sidontaprosessi. Tehokas sidontaprosessi kasvattaa käytettävyysaikaa, vähentää hukkaa ja parantaa seuraavien prosessien, kuten jalostuksen, luotettavuutta.

Suuren suorituskyvyn sidontakoneet vaativat usein suuria laitoksia, mutta Valmetin uusi THRU-AIR® Bonder on kompaktin kokoinen ja tekee tilan käytöstä tehokasta. Ulosvedettävä rakenne varmistaa helpon kunnossapidon turvallisuuden maksimoimiseksi.

Kestävä kehitys on Valmetin liiketoimintastrategian ja kaikkien toimintojen ytimessä. THRU-AIR® Bonder voi hyödyntää vaihtoehtoisia lämmönlähteitä hiilineutraalin toiminnon tukemiseksi.

Eric Johnson, myyntipäällikkö,
Kuitukangaslaitteet, Valmet, Eric.Johnson@valmet.com, puh. +1 207 571 5702

Lisätietoja https://www.valmet.com/thruairbonding/

Valmetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yli 14 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.