Uusi Valmet Press Roll Cover PL -telapinnoite säästää energiaa pehmopaperin tuotannossa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 20.5.2022 klo 11.00

Valmet laajentaa pehmopaperikoneille suunnattua tuotevalikoimaansa tuomalla markkinoille uuden polyuretaanista valmistetun Valmet Press Roll Cover PL -telapinnoitteen.  Telapinnoitteen kulutusta kestävä materiaali ja mukautuva rakenne pidentävät sen käyttöikää ja säästävät energiaa pehmopaperin vaativissa tuotanto-olosuhteissa.

Pehmopaperikoneet ovat haastavin mahdollinen ympäristö puristinteloille koneiden suurten nopeuksien ja jenkkisylinterin äärimmäisten lämpötilojen vuoksi. Nämä olosuhteet asettavat suuria vaatimuksia myös telapinnoitteille.

”Uusi Valmet Press Roll Cover PL on pitkäikäinen polyuretaanista valmistettu telapinnoite, joka on suunniteltu erityisesti pehmopaperikoneiden puristinosalle. Se täydentää markkinoilla jo olevaa valikoimaamme ominaisuuksilla, jotka entisestään parantavat pehmopaperin tuotantolinjan tehokkuutta, kapasiteettia ja lopputuotteen laatua”, sanoo Ulla Kanerva, Valmetin telapinnoitteiden ja -huollon globaali teknologiapäällikkö.

Muihin pinnoitetuotteisiin verrattuna Valmet Press Roll Cover PL on saatavissa laajemmalla kovuusalueella yhdessä parannettujen mekaanisten ominaisuuksien kanssa (5P&J–50P&J).

Merkittävä kustannussäästöpotentiaali

Valmet Press Roll Cover PL:n mukautuvalla telapinnoiterakenteella saavutetaan tasaisemmat nippiprofiilit sekä säästetään bulkkia.

Pehmopaperiradan kuivatukseen tarvittavan energian vähentämiseksi keskitymme tavallisesti puristimen jälkeisen kuiva-ainepitoisuuden parantamiseen. Tämä vähentää jenkkisylinterin energiankulutusta, mikä puolestaan poistaa kuivatussylinterin toiminnan pullonkauloja ja vähentää käyttökustannuksia”, Ulla Kanerva kertoo.

Valmet Press Roll Cover PL mahdollistaa suuren avoimen uritetun pinta-alan ja vesitilavuuden, mikä takaa maksimaalisen nippivedenpoiston ja pehmopaperin tasaisen laadun. Valitsemalla puristinhuovan kanssa yhteensopivat, optimaaliset telapinnoitteet ja pintatopografian pehmopaperin valmistajat voivat entisestään parantaa vedenpoistoa.

”Valmet Press Roll Cover PL -telapinnoite säästää energiaa ja parantaa ajettavuutta sekä pehmopaperin tuotannon aikatehokkuutta. Lisäksi kulutusta kestävä polyuretaanimateriaali pidentää telapinnoitteen vaihtovälejä, mikä sekin säästää kustannuksia”, Kanerva summaa.

Ulla Kanerva, globaali teknologiapäällikkö, telapinnoitteet ja -huolto, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 728 6653
Tiina Olkkonen, johtaja, telapinnoitteet ja -huolto, Palvelut-liiketoimintalinja, Valmet, puh. +358 40 192 7088

Lisätietoja Valmet Press Roll Cover PL -telapinnoitteesta (englanniksi)

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillä ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa.

Tavoitteenamme on tulla maailman parhaaksi asiakkaidemme palvelussa. 17 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Vuonna 2022 yhtiö saavutti merkittävän merkkipaalun, kun virtauksensäätöyhtiö Neles sulautui Valmetiin. Sulautuneiden yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,5 miljardia euroa.

Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Seuraa meitä valmet.fiTwitter | Twitter (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |