Valmet esittelee uuden näkyvän valon kuvantamisjärjestelmän sellutehtaiden meesauuneille

Visible Thermal Imaging System

Esimerkki Valmet Visible Thermal Imaging System -kamerajärjestelmän ulostulosta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 27.11.2019 klo 11:00

Valmet on lanseerannut uuden Valmet Visible Thermal Imaging System -kuvantamisjärjestelmän, joka tarjoaa korkealaatuista meesauunin prosessin seurantaa sellutehtaille. Kameran lämpötilamittausten yhdistäminen säätöoptimointeihin parantaa polton hallintaa ja poltetun kalkin laatua sekä vähentää meesauunin päästöjä. Järjestelmä mahdollistaa liekin muodon, koon ja lämpötilaprofiilin visuaalisen arvioinnin. Järjestelmän avulla saavutetaan matalammat ylläpitokustannukset sekä saadaan tarkka näkymä niin ylösajon aikana kuin täydellä kuormituksellakin.

Valmet Visible Thermal Imaging System -järjestelmä koostuu ilmajäähdytteisestä HD-kamerasta, joka on yhdistetty korkearesoluutioiseen lämpöanturiin, mikä mahdollistaa tuotteen reaaliaikaisten lämpötilojen mittaamisen. Meesauunin polttimen ja lopputuotteen kokonaisvaltaiseen havainnointiin ja analysointiin suunniteltu kamerajärjestelmä tarjoaa vertaansa vailla olevan kuvanlaadun aina käynnistyksestä täyteen kuormitukseen asti.

”Ensimmäisten pilottien aikana kameran hyödyntäminen on ollut erittäin positiivista ja innostunutta. Erityisesti uunin polttimen liekin seuranta sekä viritys ylösajon ja ajon aikana on ollut hyödyllistä prosessin ohjauksen näkökulmasta. On hienoa nähdä, kuinka asiakkaat sitoutuvat aktiivisesti käyttämään kamerajärjestelmän ominaisuuksia omien prosessiensa seuraamiseen ja parantamiseen”, sanoo Rodeo Winchell, tuotepäällikkö, automaatio, Valmet.

Korkearesoluutioinen näkyvän valon anturi takaa erinomaisen kuvanlaadun

Valmet Visible Thermal Imaging System -järjestelmät on suunniteltu kestäviksi ja pitkäikäisiksi kuumissa ja pölyisissä ympäristöissä tarjoten näin vähäistä kunnossapitoa vaativan ratkaisun useisiin monimutkaisiin prosessin haasteisiin. Lisävarusteena saatava automaattinen ulosvetolaitteisto suojaa kameraa ylikuumenemiselta jäähdytysilman saannin estyessä. Digitaalinen tiedonsiirto parantaa kuvavirran luotettavuutta ja eliminoi ei-toivottua kohinaa tai kuvasignaalin heikkenemistä.

Valmet Visible Thermal Viewer -ohjelmisto yhdistää näkyvän valon HD-kuvan korkearesoluutioiseen lämpöanturijärjestelmään. Jopa kahdeksan mukautettavissa olevan lämpötilamittausalueen avulla käyttäjät voivat hallita näytettäviä tietoja. Helppokäyttöisen käyttöliittymän myötä kuvien tallentaminen, historian tarkastelu ja lämpötilarajahälytysten asettaminen on yksinkertaista.

Lue lisää: https://www.valmet.com/kilncamera

Esimerkki Valmet Visible Thermal Imaging System -kamerajärjestelmän ulostulosta

Rodeo Winchell, tuotepäällikkö, Valmet Visible Thermal Imaging System, automaatio, Valmet, puh. +1 360 402 9685

Valmetin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.