Valmet toimittaa keittämön uusinnan ja ruskean massan pesulaitteiston Smurfit Kappan kraftlaineritehtaalle Piteåån Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 12.2.2018 klo 11:00

Valmet toimittaa Smurfit Kappa Piteålle keittämön uusinnan, jossa käytetään CompactCooking G2 -teknologiaa, sekä ruskean massan pesulaitteiston yhtiön Piteåssa Ruotsissa sijaitsevalle tehtaalle. Tilaus sisältyy Valmetin vuoden 2017 viimeisen vuosineljänneksen tilauksiin.

Valmetin toimitukseen sisältyy uusi ImpBin(TM)- ja CompactFeed(TM) G3 -järjestelmä, pumppusyöttöjärjestelmä sekä uusi painediffuusori. Uusittu keittämö ja ruskean massan pesulaitteisto käynnistetään suunnitelmien mukaan toukokuussa 2019.

"Uusitussa keittämössä puuraaka-aine käytetään entistä tehokkaammin ja lisäainekemikaalien käyttö prosessissa vähenee. Lisäksi keittolaitteiston uusinta alentaa energiankulutusta prosessialueella, mikä on kestävän kehityksen tavoitteidemme mukaista", sanoo Smurfit Kappa Piteån tekninen päällikkö Bo Johansson.

"Olemme iloisia siitä, että Valmetin kestävät ratkaisut tuovat arvoa asiakkaillemme ja että keitto- ja pesulaitteistovalikoimamme on erittäin vahva", sanoo Valmetin myyntipäällikkö Patrik Lidbäck.

Tietoa asiakkaasta Smurfit Kappa

Smurfit Kappa on yksi maailman johtavista paperipohjaisten pakkausratkaisujen toimittajista. Yhtiöllä on noin 45 000 työntekijää noin 370 tuotantolaitoksessa 35 maassa (22 maassa Euroopassa ja 13 maassa Pohjois- ja Etelä-Amerikassa). Ruotsin Piteåssa sijaitsevan tehtaan tuotantokapasiteetti on 700 000 tonnia vuodessa. Tehdas tuottaa pakkauskartonkia, valkopintaista kraftlaineria ja ruskeaa kraftlaineria.

Patrik Lidbäck, myyntipäällikkö, Sellu ja energia -liiketoimintalinja, Valmet, puh. +46 70 715 4723

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal