Valmet Paper Lab -analysaattorin uusi käyttöliittymä parantaa käytettävyyttä, nopeuttaa testausta ja on saatavilla myös päivityksenä

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5.6.2018 klo 11:00

Valmet on uudistanut menestyksekkään Valmet Paper Lab -analysaattorinsa käyttöliittymän. Kaikkien paperi- ja kartonkilaatujen testaukseen soveltuva ja kattavasti alan standardoituja laatumittauksia sisältävä automatisoitu testaus on nyt entistä nopeampaa ja helpompaa.

Integroitu viivakoodinlukija nopeuttaa ja helpottaa näytetietojen syöttöä, ja graafinen käyttöliittymä ohjaa käyttäjää askel askeleelta testausprosessin läpi. Analysaattorin konfigurointi eri asiakkaiden käyttötarpeisiin on suoraviivaisempaa, mikä lyhentää käyttöönottoaikaa. Lisäksi analysaattoria ja sen kattavia testaustoimintoja oppii käyttämään helposti.

Uusi käyttöliittymä on saatavilla myös päivityksenä aiemmin toimitettuihin Valmet Paper Lab -analysaattoreihin. Ennen vuotta 2009 toimitettuihin laitteisiin on uusittava moduulirunko uutta käyttöliittymää varten, mutta suurinta osaa olemassa olevista mittausmoduuleista voidaan käyttää edelleen.

"Kehitämme Valmet Paper Lab -analysaattoria jatkuvasti, ja varmistamme aina uusimman teknologian yhteensopivuuden useimpien mittausmoduuleiden kanssa. Näin uudet käyttäjät ja vanhempia testausjärjestelmiä päivittävät asiakkaat pystyvät hyötymään markkinoiden laajimmasta testausmoduulivalikoimasta, nopeasta testauksesta sekä entistä paremmasta liitettävyydestä laboratoriotieto-, automaatio-, laadunhallinta- ja ERP-järjestelmiin", sanoo Valmetin paperintestaus- ja laboratorioanalysaattoreiden liiketoimintapäällikkö Tuomo Kälkäjä.

Valmet Analyzer Client -alustalle perustuva uusi Linux-pohjainen Paper Lab -käyttöliittymä on elinkaarikustannuksiltaan alhainen ja entistä turvallisempi. Se hyödyntää avointa lähdekoodia, joten käyttöön ei tarvita kolmannen osapuolen lisenssejä. Entistä parempi diagnostiikka ja testauksen visuaalisuus parantavat käyttökokemusta sekä lisäävät käyttäjän toimintavarmuutta niin laboratoriossa kuin paperi- tai kartonkikoneen äärellä.

Valmet Paper Lab on modulaarinen ja skaalautuva automatisoitu testausjärjestelmä paperille ja kartongille. Se tarjoaa markkinoiden laajimman valikoiman alan standardisoituja mittauksia yli 400 ominaisuuden testaamiseen. Järjestelmä perustuu yli 30 vuoden kokemukseen automatisoidusta paperin ja kartongin testauksesta ja lähes 300 yksikön toimitukseen paperi- ja kartonkitehtaille ympäri maailmaa. Uudistettu Paper Lab tarjoaa helpon ja intuitiivisen työkalun paperin ominaisuuksien testaamiseen ja vie automatisoidun paperintestauksen uudelle tasolle yhdessä Valmet Industrial Internetin mahdollistaman etätuen kanssa.

Tuomo Kälkäjä, liiketoimintapäällikkö, paperintestaus- ja laboratorioanalysaattorit, Valmet, puh. 050 317 0803, tuomo.kalkaja@valmet.com

www: https://www.valmet.com/paperlab/

Kuva: Valmet Paper Lab -analysaattori paperin ja kartongin automatisoituun testaukseen

Valmetin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,1 miljardia euroa. Yli 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.valmet.fiwww.twitter.com/valmetglobal