Valmet uusii Alas Doradasin pehmopaperikoneen El Salvadorissa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 1.6.2017 klo 11.00

Valmet on valittu Alas Doradasin pehmopaperikoneen (PK4) uusinnan toimittajaksi El Salvadorissa. Uusinnan päätavoitteena on lisätä tuotantokapasiteettia puristimen kuiva-ainepitoisuutta kasvattamalla. Toisen vaiheen tavoitteena on parantaa paperin laatua. Tavoitteet saavutetaan asentamalla Advantage ViscoNip -puristin yhdistettynä paperiradan Advantage ReDry -lämmittimeen. Uusitun koneen on määrä käynnistyä vuoden 2017 loppuun mennessä.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2017 toisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

"Olemme arvioineet eri vaihtoehdot huolellisesti ja päätyneet siihen, että Valmetin Advantage ViscoNip -teknologian avulla saavutamme tavoittelemamme puristimen kuiva-ainepitoisuuden, tuotelaadun ja tuotantokapasiteetin. Lisäksi Valmetin teknologiat, prosessiosaaminen ja kokemus varmistavat tehokkaan asennuksen ja luotettavan toiminnan", sanoo Alas Doradasin tekninen johtaja Carlos Jerez.

"Meille on ilo saada tukea Alas Doradasia teknologian uusinnassa tuotannon kasvattamiseksi. Olemme myös ylpeitä siitä, että meidät valittiin toimittajaksi pitkän ja perusteellisen arvioinnin jälkeen. Meille tämä on pitkän asiakassuhteen alku", sanoo Valmetin Pehmopaperitehtaat-yksikön myyntipäällikkö Kent Nika.

Teknistä tietoa toimituksesta

Valmetin toimitukseen kuuluu nykyisen puristimen imutelan korvaaminen Advantage ViscoNip -puristimella tuotannon kasvattamiseksi, tuotelaadun parantamiseksi ja energiankulutuksen pienentämiseksi. Uusi paperiradan Advantage ReDry -lämmitin edistää tavoitteiden saavuttamista hyödyntämällä huuvan poistoilmaa ja kosteutta ja parantamalla siten puristimen jälkeistä sakeutta.

Tietoa Alas Doradas -asiakasyrityksestä
Alas Doradas on yksi Keski-Amerikan kolmesta suurimmasta pehmopaperin tuottajasta. Yhtiö tunnetaan ympäristöystävällisistä käytännöistään: se käyttää tuotannossaan raaka-aineena vain kierrätyspaperia.  El Salvadorissa sijaitsevassa tehtaassa hyödynnetään edistynyttä eurooppalaista teknologiaa huippulaatuisten pehmopaperituotteiden tuotannossa. Tällä hetkellä Alas Doradas valmistaa yksinkertaista ja kaksikerroksista WC-paperia, paperipyyhkeitä ja talouspaperia kuluttajakäyttöön.

Kent Nika, myyntipäällikkö, Pehmopaperitehtaat-liiketoimintayksikkö, Valmet, puh. +46 705 507 820
Rogerio Berardi, johtaja, Paperit-liiketoimintalinja, Etelä-Amerikka, Valmet, puh. +55 41 99263 3952

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal