Valmet ja Solar Turbines solmivat yhteistyösopimuksen jakaakseen osaamista ja kokemusta

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 10.4.2017 klo 14.00

Valmet ja Caterpillar-konserniin kuuluva Solar Turbines Incorporated ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen integroitujen, sähkön ja lämmön yhteistuotantoon tarkoitettujen CHP-kaasuturbiinijärjestelmien jatkokehittämisestä pehmopaperiteollisuudelle. Energiankäytön optimointijärjestelmien yhteiskehittämisen tavoitteena on vähentää pehmopaperitehtaiden tuotantokustannuksia ja parantaa tuotantoprosessin energiatehokkuutta.

Valmet ja Solar Turbines ovat tehneet jo kauan yhteistyötä CHP-järjestelmien kehittämisessä. Ne ovat kehittäneet yhdessä pehmopaperin kuivausprosessin CHP-kaasuturbiinien ja huuvan ilmajärjestelmien integrointia 1990-luvulta alkaen. Vuonna 2016 Valmet solmi yhteistyösopimuksen Solar Turbines -yhtiön Power Generation -liiketoimintayksikön ja sen Turbomach-tytäryhtiön kanssa näiden ratkaisujen jatkokehittämisestä.

"Yhteistyön tavoitteena on tuottaa pehmopaperin valmistajille erittäin pitkälle kehitetty CHP-järjestelmän integrointi pehmopaperikoneeseen niin, että asiakkaiden tarpeet ja pehmopaperin tuotantopaikan energiamarkkina otetaan huomioon", sanoo Paolo DellaNegra, myyntipäällikkö, Myynti, Pehmopaperitehtaat, Valmet.

"Yhteistyösopimuksen tavoitteena on mullistaa pehmopaperitehtaan energianhallinta yhdistämällä luokkansa paras pehmopaperituotanto luokkansa parhaaseen energiantuotantoon", sanoo Benoît Fécamp, Paper & Tissue Market, Global, Market Development, Power Generation, Solar Turbines.

Valmet ja Solar Turbines ovat vuosien kuluessa kehittäneet ja optimoineet integroituja CHP-kaasuturbiineja ja toimittaneet järjestelmiä eri puolille maailmaa. Integroituja CHP-kaasuturbiineja on käytetty menestyksekkäästi sekä perinteisen että kuvioidun pehmopaperin tuotantoprosesseissa.

Paolo DellaNegra, myyntipäällikkö, myyntiosasto, Pehmopaperitehtaat, Valmet, puh. +39 345 149 7398
Benoît Fécamp, Paper & Tissue Market, Global, Market Development, Power Generation, Solar Turbines +41 91 851 1852, benoit_fecamp@solarturbines.com

Valmetin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.

www.valmet.com, www.twitter.com/valmetglobal

Caterpillar-konserniin kuuluva Solar Turbines on maailman johtavia teollisuuden kaasuturbiinien valmistajia. Se on asentanut yli sataan maahan yli 15 000 yksikköä, joille on kertynyt yli 2 miljardia käyttötuntia. Yhtiön pääkonttori sijaitsee San Diegossa Kalifornian osavaltiossa Yhdysvalloissa. Yhtiö valmistaa kaasuturbiineille tarkoitettuja 1-22 megawatin generaattori- ja kompressorisarjoja.
www.solarturbines.com/, http://www.linkedin.com/company/solar-turbines