Valmetin ensimmäisellä laajalla käyttö- ja kunnossapitosopimuksella hyviin tuloksiin Uni Vridaksen voimalaitoksella Babina Gredassa Kroatiassa

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 14.10.2016 kello 10.00

Keväällä 2015 Valmet solmi kattavan käyttö- ja kunnossapitosopimuksen Uni Viridas d.o.o. -yhtiön kanssa koskien Kroatian Babina Gredassa sijaitsevaa voimalaitosta. Tämä sopimus on Valmetille lajissaan ensimmäinen.

Uusi laitos käynnistyi elokuussa 2015. Valmet toimitti voimalaitoksen ja sen automaatiojärjestelmän. Käyttö- ja kunnossapitosopimus on projektitoimituksen looginen jatkumo. Sopimus sisältää käyttöönottojakson, kahden vuoden käyttöjakson sekä jatko-option. Sopimuksen arvoa ei ole julkistettu.

Babina Gredan biomassaa hyödyntävä CHP-voimalaitos tuottaa 9,7 megawattia sähköä ja 10 megawattia lämpöä.

Luonnollinen osa Valmetin laajempaa palvelutarjoamaa

"Olemme sitoutuneet edistämään asiakkaamme suorituskykyä. Tällä sopimuksella olemme laajentaneet palvelutarjoamaamme kattamaan laitoksen käytön ja kunnossapidon. Tarjoamme asiakkaallemme prosessien parempaa luotettavuutta Valmetin uuden palvelutavan - Shared Journey Forwardin - mukaisesti. Tämä on myös tärkeä kehitysaskel sopimuspohjaisessa palveluliiketoiminnassamme", toteaa Valmetin energian myynti ja palvelut -toiminnan johtaja Kai Mäenpää.

"Unit Groupissa pyrimme täydellisyyteen pitkäjänteisellä toiminnalla, ja yhteistyökumppanimme ovat siinä ratkaisevassa asemassa. Valmetin toimittama teknologia on toiminut hyvin. Sen lisäksi Valmet on osoittanut palvelujensa tuoman lisäarvon laitoksemme päivittäiseen käyttöön ja kunnossapitoon. Olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin ja odotamme yhteistyömme edelleen kehittyvän", kertoo Unit Groupin Kaakkois-Euroopan aluejohtaja Alkin Yaman. Uni Viridas on osa Unit Groupia.

Uni Viridaksen Babina Greda voimalaitos Kroatiassa

Tietoa asiakkaasta Uni Viridas d.o.o.

Kroatiassa sijaitseva Uni Viridas d.o.o. on Unit Investment N.V. -yhtiön yksikkö. Sen visiona on parantaa raaka-aineiden käytön tehokkuutta, kunnioittaa ympäristöä, luoda työpaikkoja, lisätä sosiaalista tietoisuutta ja siten myötävaikuttaa talouteen.

Kai Mäenpää, johtaja, energian myynti & palvelut, EMEA-alue, Valmet, puh. +358 10 676 2410

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.