Valmetille tänä vuonna yli 400 nuorta kesätöihin ja harjoitteluun Suomessa

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 10.5..2016 klo 11:00

Valmet palkkaa tänä kesänä Suomessa yli 300 opiskelijaa kesäharjoittelijoiksi ja yli 100 koululaista Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöohjelman kautta.

Valmet työllistää kesällä nuoria 11 eri paikkakunnalla, eniten Tampereella ja Jyväskylässä.  Suurin osa kesäharjoittelijoista tulee toimimaan erilaisissa tuotannon tehtävissä.  Lisäksi osa harjoittelijoista toimii myynnissä, markkinoinnissa, tuotekehityksessä ja taloushallinnossa. Kesäharjoittelijoiden valinnassa Valmet on pyrkinyt erityisesti tarjoamaan työpaikkoja alan opiskelijoille, jotta he saavat tärkeää käytännön työkokemusta omalta alaltaan.

"Kesätyöpaikkojemme avulla sadat nuoret pääsevät työskentelemään globaaleilla markkinoilla toimivassa yrityksessä, jossa tarvitaan hyvin monenlaisia osaajia. Tavoitteenamme on, että työssään nuoret oppivat uusia taitoja ja saavat kokemuksia, joista on heille hyötyä valmistumisen jälkeen. Eikä oppiminen ole suinkaan yksipuolista vaan myös me saamme uusia ideoita ja lisäenergiaa innokkailta ja innovatiivisilta kesäharjoittelijoilta", sanoo Valmetin henkilöstöjohtaja Julia Macharey.

Peruskoululaisia ja lukiolaisia Valmet työllistää Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöohjelman kautta. Ohjelma on tarkoitettu 14-17 vuotiaille peruskoululaisille ja lukiolaisille, ja sen  tavoitteena on edistää nuorten tutustumismahdollisuuksia työelämään ja saada ensikosketus oikeisiin töihin.

Valmet tukee Vastuullinen kesäduuni 2016 kampanjaa

Valmet on toista vuotta mukana T-Median ja Taloudellisen tiedotustoimisto TATin yhdessä pääyritysyhteistyökumppaneiden kanssa käynnistämässä Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjassa.  Kampanjan tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Valmet haluaa omalta osaltaan edistää vastuullisia työelämän pelisääntöjä, joilla taataan turvallinen ja harjoittelijan oikeuksia kunnioittava mielekäs kesätyökokemus.

Johanna Alasuutari, henkilöstön kehittämispäällikkö, EMEA-alue, Valmet, puh. +358 50 577 9189

Valmetin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 2,9 miljardia euroa. 12 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.